۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۹۷۱۵۱
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

امامت و رهبری لازمه هر اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که امامت و رهبری لازمه هر اجتماعی است، گفت: عقل هر انسانی می‌گوید فرد یا هرجمع بی رهبری، انسجام و ادامه زندگی نخواهد داشت بنابراین در هر جمعی باید رهبری که عاقل ترین و عالم ترین فرد آن جامعه است، حضور داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد حوزه علمیه قم در مراسم هشتمین روز از ماه محرم که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، بیان داشت: از حقایقی که به گونه طبیعی و بدون بیان ائمه معصوم(ع) و قرآن کریم به ذهن انسان می رسد بحث امامت است.

 

وی ادامه داد: عقل هر انسانی می گوید فرد یا هرجمع بی رهبری، انسجام و ادامه زندگی نخواهد داشت بنابراین در هر جمعی باید رهبر وجود داشته باشد و رهبر نیز باید عاقل ترین و عالم ترین فرد آن جامعه باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با بیان این که قرآن کریم نیز بحث امامت را به عقل واگذار کرده است، اظهارداشت: خداوند درآیه 35 سوره یونس بیان می کند«به مشرکان بگو: آیا شریکانی که برای خدا برگزیده‌اید به حق هدایت می‌کنند؟ بگو، خدا به حق هدایت می‌کند آیا کسی که به حق هدایت می‌کند، به پیروی کردن از او سزاوارتر است یا کسی که خود از هدایت بی‌بهره است مگر آن که توسط دیگری هدایت شود؛ پس چگونه داوری می‌کنید؟».

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) بسیار تلاش کرده اند تا بتوانند بحث امامت را با شرایطش در جامعه پیاده کنند اما بازهم برخی آن را نپذیرفته اند و حتی به عقل خود نیز مراجعه نکرده اند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان سخن خلیفه دوم مبنی بر این که کتاب خدا برای ما کافی است، اظهارداشت: هنگامی که زائران ایرانی می خواهند از سفر خانه خدا به کشور باز گردند وهابی ها یک قرآن کریم به همراه تعدادی از کتاب‌های وهابیت به زائران هدیه می دهند.

 

وی ادامه داد: دریکی از سفرهایی که به خانه خدا داشتم هنگامی که یک وهابی در حالی که قرآن را به دست چپش گرفته بود و کتاب‌های مربوط به وهابیت را به دست راستش گرفته بود به نزد من آمد، به او گفتم ای کاش قرآن کریم را با دست راستت می گرفتی و فقط قرآن را از دست او گرفتم و هنگامی که به من گفت چرا دیگر کتاب ها را نگرفتی به او جواب دادم کتاب خدا برای ما کافی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در منا بیان داشت: بخش دوم سخنان امام حسین(ع) در منا مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است در مقابل فسادی که معاویه در جامعه ایجاد کرده است.

 

وی در زمینه فساد در بنی امیه بیان داشت: ابوسفیان در جلسه ای بیان کرده است، ای بنی امیه خلافت را به دست گیرید مانند توپ بازی، به آن بتی که آن را می پرستم نه بهشتی وجود دارد و نه جهنمی./1324/پ202/ی

ارسال نظرات