۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۹۷۳۰۶
استاد حوزه علمیه قم:

فضای مجازی مشکلات بسیاری در آینده ایجاد خواهد کرد/ مسؤولان هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدوی کرمانی گفت: فضای مجازی با شرایط و امتیازاتی که دارد خطر آن در آینده روشن خواهد شد؛ فرزندان ما از این ابزار ها استفاده می کنند اما ممکن است خطراتی ایجاد کند
حجت الاسلام غلامرضا مهدوي استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام غلامرضا مهدوی کرمانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجد النبی کرمان گفت: اگر انسان ارزشی برای خودش قائل نباشد سراغ شهوات و هوس ها می می رود اما اگر خود را ارزشمند بداند به دنبال امور مهم و متعالی می رود؛ برای دوری از شهوات و تمایلات نفسانی لازم است انسان خود را بزرگ ببیند نه این که تخیل کند بلکه باید خود را بشناسد.
 
وی ادامه داد: همه افراد از روح الهی در آن ها دمیده شده اما بعضی ها در شرایط خوبی مانند سلامت خانواده و اجداد بزرگ شده اند اما بعضی دیگر خانواده شان در مسیر صلاح نبوده و سبب شده فرزندی که در این خانواده رشد کرده نور الهی آن از شیشه های کدر عبور کند؛ در روایت داریم از بدترین مردم نیز برای هدایت ناامید نشوید.
 
این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کسی که در بدترین شرایط بزرگ شده می تواند روح الهی خود را بیدار کرده و انسانی خدایی شود؛ کافر بر پایه غریضه زندگی کرده و مؤمن بر حسب وظیفه زندگی خود را پی می گیرد؛ در جامعه امروز همه ما به نسبتی آلوده شدیم و چاره نجات ما توسل به آستان حضرات معصومین به ویژه امام حسین(ع) است.
 
وی تأکید کرد: در این دنیای پر آشوب است اگر به امام معصوم روی بیاوریم پاک خواهیم شد زیرا آن ها هم طاهر بوده هم مطهر هستند؛ در زیارت امام رضا(ع) می‌خوانیم از جنایت هایی که به خودم کردم به شما پناه آوردم و آمدم خدمت شما تا مرا پاک کنید؛ در ماه محرم لازم است اندیشه ما این باشد که با حضوری که در مجالس داریم معارف سید الشهدا را یاد بگیریم تا پاک شویم.
 
این کارشناس امور دینی تأکید کرد: خیرخواه ترین مردم نسبت به خودش مطیع‌ترین آن ها است؛ امام معصوم ما را پاک می کند و الآن در ماه محرم وقت آن است تا انسان پاک شود و نه تنها خودش را جلا دهد بلکه اطراف خود را پاک می کنند.
 
حجت الاسلام مهدوی تأکید کرد: ما در جامعه خود شیعه هستیم گرچه شاید نتوان اسم شیعه را بر روی ما صدق کرد؛ شیعه باید امام معصوم را در جامعه شیوع داده و از دشمنانش دوری جوید؛ در زیارت عاشورا به خداوند بیان می کنیم که با ولایت اهل بیت و برائت از کفار به تقرب می رسیم اما کمبودی که جامعه ما دارد کمرنگ بودن برائت از کفار در میان مردم است.
 
وی تأکید کرد: اگر جوان ما نسبت به کفار نفرت پیدا کند هیچ وقت اجازه نمی دهد آن گونه که آن ها دستور می دهند لباس بپوشد و آرایش کند؛ اما چون همه مسأله را در محبت اهل بیت خلاصه کردیم و حرفی از برائت نزدیم کسی نسبت به آن ها بغض و کینه چندانی ندارد؛ کفار و دنیای امروز در ظلمت زندگی می کنند و به گفته قرآن و اهل بیت کافران مرده هستند.
 
حجت الاسلام مهدوی کرمانی اظهار داشت: در زندگی رفاهی برای ما آمده و این رفاه را از چشم کفار می بینیم و به طور نا خودآگاه محبتی نسبت به آن ها داریم که همین سبب شده برائت کمرنگ شود؛ کافر حق ندارد بر مسلمانی چیرگی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پیدا کند؛ در مورد سران کفر لازم است طبق توصیه قرآن با ائمه کفر جنگید و آن ها را کشت.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می گوید مبارزه با استکبار تعطیل شدنی نیست و این حرف بی منطق نیست بلکه ریشه ای قرآنی دارد؛ عده ای صلح کلی هستند و می گویند با همه خوب باشید اما قرآن چنین منطقی ندارد؛ کافر هیچ نقطه مثبتی در زندگی خود ندارد و تا وقتی زنده است می توانیم در حقش دعا کنیم که هدایت شود و همین که مرد دعا کردن برای او حرام است.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: چیزی که امروزه از آن تعبیر به فضای مجازی می شود و برنامه ها و بازی های زیادی بر روی آن ریخته شده مشکلات فراوانی در آینده ایجاد خواهد کرد؛ جوان ها و بچه ها می خواهند پاک شوند اما محیط چندان مناسبی نیست.
 
وی ادامه داد: در روایت داریم هر کس لباسش نازک شود دینش هم نازک شده و دینش لب پرتگاه است اما مردم غفلت داشته و توجه ندارند؛ نسل گذشته عفیف و با حیا بود اما از طریق ماهواره ها لباس های مردم را نازک و تنگ کردند و با فضای مجازی فضای ذهنی مردم را شبهه ناک و غبار آلود کردند اما راه نجات امام حسین است.
 
حجت الاسلام مهدوی کرمانی تأکید کرد: بچه های امروز کم حوصله و پرخاشگر هستند که بازی های خشونت بار رایانه ای تأثیر زیادی بر این روحیه داشته است؛ همین بچه بزرگ می شود و رو در روی پدر می ایستد؛ بچه ای که کم حوصله شده است حاضر نیست در مجلس امام حسین بنشیند و حرف گوش بدهد اما هر جا شوری وجود داشته باشد حضور پیدا می کند./9704/202/ب2
ارسال نظرات