۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۹۷۴۷۰

ایران اسلامی در عاشورای حسینی گریست/ برگزاری آیین سوگواری با حضور مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ شهرهای مختلف کشورمان همزمان با عاشورای حسینی غرق در اندوه و ماتم شده و مردم عاشق و دلداده اهل بیت در ماتم پسر فاطمه(س) بر سر و سینه می زنند.
عاشوراي حسيني در تهران عاشوراي حسيني در قم
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از سراسر کشور، شهرهای مختلف کشورمان در عاشورای حسینی حال و هوای ویژه ای به خود گرفته و از هر کوی و برزن نوای «یا حسین یا حسین» بلند است.
 
بر اساس این گزارش، حرم های مطهر، اماکن مقدس، حسینیه ها، تکایا و مساجد امروز مملو از مردم عاشق و دلداده ای شده که به صورت سیه پوش در سوگ شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم می ریزند.
 
مردم شهرهای مختلف کشورمان هر کدام بنا به سنت و آیین مخصوصی که دارند مراسم سوگواری عاشورای حسینی را با شکوه خاصی برگزار کردند و جلوه های بی نظیری از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به نمایش گذاشتند.
 
عزاداران حسینی به هنگام اذان ظهر، برنامه های عزاداری خود را تعطیل کرده و به یاد نماز ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین(ع)، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.
 
بر اساس گزارش رسا، مراجع تقلید و علما نیز همگام با دیگر اقشار مردمی مراسم عزاداری عاشورای حسینی را با شکوه خاصی برگزار کردند.
 
در این مراسم ها که با حضور مراجع تقلید برگزار شد، علما، شخصیت ها، استادان، اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان خبرگان رهبری، مسؤولان و اقشار مختلف حضور داشتند.
 
آیین سوگواری عاشورای حسینی در بیوت حضرات آیات شبیری زنجانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی و علوی گرگانی برگزار شد.
 
در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم باشکوهی با حضور علما، شخصیت ها، مسؤولان و اقشار مختلف مردمی برگزار شد.
 
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه نیز که از شب گذشته در قم حضور دارند، در آیین عزاداری بیوت مراجع تقلید حضور یافتند.
 
در این مراسم ها سخنرانان به تبیین ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) پرداختند و عاشورا را تجسم تمام ارزش های انسانی و اسلامی دانستند.
 
گفتنی است، شب گذشته نیز مراسم شب عاشورای حسینی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در حرم های مطهر، مساجد، حسینیه ها، تکایا و دیگر اماکن مقدس برگزار شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات