۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۹۸۵۹۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه های علمیه به جولانگاه تبلیغاتی کاندیداها تبدیل نشود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به تلاش برخی کاندیداها برای سوء استفاده از فضای مدارس علمیه، گفت: مدارس علمیه نباید به جولانگاه تبلیغاتی برای کاندیداها تبدیل شود
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان با اشاره به آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مدارس علمیه نباید به میدانی برای تبلیغات کاندیداهای انتخابات تبدیل شود.

 

وی با بیان این که متأسفانه برخی افراد که در حال حاضر نیز در جایگاه نمایندگی مجلس قرار دارند، از ابتدای آغاز فعالیت یک مدرسه علمیه حتی یک بار نیز در مدرسه حضور پیدا نکردند در آستانه انتخابات به بهانه های مختلف در مدرسه حاضر می شوند، تأکید کرد: مدیران مدارس باید مراقب باشند تا فضای مدرسه به تبلیغات برای کاندیداها قرار نگیرد.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر این‌که مدیران مدارس باید از برگزاری هر گونه سخنرانی برای افرادی که شبهه انتخاباتی دارند به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: مدارس علمیه جای تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزبانی مازندران از نخستین جشنواره استانی علامه حلی اشاره کرد و گفت: این جشنواره آذر ماه امسال در استان برگزار خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، این جشنواره را فرصتی برای تقویت پژوهش در حوزه های علمیه دانست و گفت: جشنواره علامه حلی بستری را برای طلاب جوان فراهم می کند تا داشته های پژوهشی خود را بیشتر ظهور و بروز دهند.

 

وی با بیان این که تحقیق و پژوهش رسیدن به اصل و ریشه پدیده و یا حقیقتی است که انسان می خواهد با آن آشنا شود، افزود: مسأله پژوهش با اصل فعالیت های حوزوی ارتباط تنگاتنگی دارد و لزوم تقویت آن هر روز بیشتر احساس می شود.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که توسعه و رونق تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه نیازمند مقدمه است، خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی می تواند بستر تقویت فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه را به خوبی فراهم کند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحقیق و پژوهش در تاریخ حوزه های علمیه همواره مورد تأکید و توجه علما و فقهای دینی بوده است، تصریح کرد: پژوهش در حوزه های علمیه باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

وی با بیان این که دایره تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه باید همانند گذشته گسترده شود، ادامه داد: حوزه و روحانیت باید الگو تحقیق و پژوهش در جامعه اسلامی باشند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: امروز ضرورت اقتصا می کند مسأله پژوهش را از سطوح پایین در مدارس علمیه ترویج و گسترش دهیم تا شاهد تقویت آن در سال های آتی باشیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از پژوهش و تحقیق به عنوان علم یاد کرد و با بیان این که این علم نیازمند آموزش است، گفت: تحقیق روش، ابزار، برنامه و آموزش می خواهد و روش های تحقیق را باید به طلاب آموزش داده شود./950/203/ب2

ارسال نظرات