۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۹۸۶۶۶
حجت الاسلام ماندگاری:

دنیا طلبان از ترس تحریم ها و گزینه های روی میز خواهان رابطه با آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه ابن زیادهای زمان وقتی متوجه شدند اگر مردم را بترسانند آنها عقب نشینی خواهند کرد، گفت: آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی ملت ایران را با تحریم ها و گزینه نظامی روی میز خود می ترسانند و برخی افراد دنیا طلب تسلیم شده و خواهان رابطه با آمریکا هستند.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، پنجشنبه شب در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان اسلام کاشان در سالن شهدای بسیج ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با اشاره به وجود چهار امتحان انتظار مردم در تاریخ، از امتحان منتظران پیامبراکرم(ص)، امتحان منتظران امیرمومنان، امتحان منتظران امام حسین(ع) و امتحان پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان چهار امتحان انتظار در تاریخ نام برد و گفت: همه منتظران در این چهار انتظار تاریخ مردود شدند.

 

وی اولین مردودین امتحان انتظار را علمای یهود و نصاری دانست و افزود: آنها کسانی بودند که قبل از آمدن پیامبرخاتم بیشترین تبلیغات را برای رسول اکرم داشتند و پیامبر را براساس تورات و انجیل به طور کامل معرفی کردند و مردم نیز تشنه آمدن پیامبر بودند اما با آمدن پیامبر این که خودشان مسؤول ستاد انتخاباتی پیامبر می دانستند برای گرفتن سهم خود نزد پیامبر رفتند اما چون پیامبر به آنها پست و مقام نداد تمام آیاتی را که در انجیل و تورات در رابطه با پیامبر بود پاک کردند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: بعد از آن نیز به مردم گفتند رسول اکرم آن پیامبری نیست که گفته بودند، لذا همین منتظران پیامبراکرم که به دنبال منافع خود بودند و منتظران واقعی او نبودند ،بیش از 80 جنگ را به رسول اکرم تحمیل کردند.

 

شبهه‌ها عافیت‌طلب‌ها و ریاست طلب‌های جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه منتظران امیرمؤمنان(ع) را دومین مردودین انتظار در تاریخ اعلام کرد و افزود:  بعد از 25 سال  خانه نشینی علی(ع) برای آمدن او  به خانه اش هجوم آوردند و امیرمومنان نیز قبول کرد تا از اقامه دین خدا برای رسیدن خود و مردم به خدا استفاده کند اما هدف مردم از اقامه دین خدا به جای رسیدن به خدا برای رسیدن به پست و مقام و مال دنیا بود.

 

به گفته وی، به پنج گروه، قائدین عافیت طلب ها، ناکسین دنیا طلب و ریاست طلب ها، قاسطین کسانی که به مکر معاویه گول خوردند و مارقین خوارج نهروان خود محوران و خودخواهان تقسیم شدند.

 

وی افزود: در جنگ صفین 18 ماه در رکاب امیرمؤمنان بودند اما وقتی عمرو عاص  با حقه و کلک جلد قرآن را سرنیزه  کرد آنقدر قدرت تشخیص نداشتند و با اینکه در روایت از پیامبر شنیده بودند محور تشخیص حق از باطل علی است اما تشخیص نداند و هرچه امیرمومنان فریاد زد این قرآن نیست، قرآن ناطق من هستم اما امیرمومنان  را نیز تهدید کردند، از این رو این ها نیز چون قدرت تشخیص نداشتند مردود شدند.

 

به گفته وی، امروز هم عافیت طلب ها و ریاست طلب های جامعه خیلی زود فریب می خورند و همین که دو شبهه در فضای مجازی ایجاد شود تحت تأثیر قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه شبهه های زیادی در فضای مجازی است که برخی ها را فریب می دهد گفت:  صرف دیدن شبهه اشکالی ندارد می توان برای شبهه زدایی به علما رجوع کرد اما اگر شبهه اعتقادات اش را زیر سؤال ببرد خودش را نیز برده است.

 

 

 

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا همچنین با اشاره به چگونگی مردود شدن منتظران امام حسین(ع) به عنوان سومین مردودین انتظار در تاریخ گفت:  منتظران امام حسین 18 هزار امضاء کردند و امام حسین را به کوفه  دعوت کردند و تهدید کردند اگر دعوت ما را قبول نکنی  شکایت تو را به جد تو خواهیم کرد، امام حسین نیز دعوت آنها را پذیرفت و گفت من نیز  ادامه دهنده راه پدرم هستم و برای امر به معروف و نهی از منکر که اقامه دین خدا برای رسیدن به خدا است آمده ام، اما در عمل مردم کوفه و عراق همه با امام حسین یک هدف نبودند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه  مردم کوفه با یک تهدید ابن زیاد ترسیدند گفت: وقتی ابن زیاد اعلام کرد 120 هزار لشکر آورده است  چون زندگی خودشان را دوست داشتند با تهدید ابن زیاد ترسیدند و فراموش کردند مرگ و زندگی دست ابن زیاد نیست، دست خدا است.

 

وی با بیان اینکه ابن زیادهای زمان وقتی متوجه شدند اگر مردم را بترسانند آنها عقب نشینی خواهند کرد گفت: آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی، ابن زیاد و شمر و یزید زمان، ملت ایران را با تحریم ها و گزینه نظامی روی میز خود می ترساند و برخی افراد دنیا طلب تسلیم شده و خواهان رابطه با آمریکا هستند.

 

برخی ها با امام همراه شدند و با انقلاب حرکت کردند اما هرچه جلوتر رفتند ریزش کردند

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه منتظران انقلاب اسلامی را چهارمین مردودین تاریخ انتظار نام برد و گفت: مردم که بعد از 57 سال حکومت ظالمانه پهلوی  منتظر ظهور انقلاب اسلامی بودند بعد از اینکه انقلاب اسلامی ظهور کرد، برخی از انقلابیون قبل از بعد از پیروزی انقلاب از جمله سازمان مجاهدین خلق ضد انقلاب شدند و تبدیل به  سازمان منافقین شدند و در این آزمون مردود شدند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: سازمان منافقین، برای اقامه دین خدا و برای رسیدن به لقاالله با امام  همراهی نکردند بلکه آنها به دنبال منافع حزبی و گروهی خودشان بودند.

 

وی افزود: برخی نیز با امام همراه شدند و همراه با انقلاب حرکت کردند اما وقتی هرچه جلوتر رفتند و مشکلات و سختی ها بیشتر شد ریزش کردند، این ها کسانی بودند که تا روز قبل یار امام بودند اما در ادامه مقابل امام قرارگرفتند و مردود شدند.

 

به گفته وی شهدای اگر امتیاز ویژه کسب کردند برای این است که فکر و قلب آنها با امام بود و هرچه داشتند حتی جان خودشان را برای یاری امام فدا کردند.

 

وی با اشاره به این جمله تاریخی امام که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشترگفت: بیش از 98 درصد برای جمهوری اسلامی رای دادند و 232 هزار نفر برای جمهوری اسلامی خون دادند.  

 

کسانی که خواهان رابطه با آمریکا هستند افرادی هستند اگر در زمان ظهور باشند مقابل امام زمان می ایستند

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه امروز رهبر معظم انقلاب نیز رابطه با آمریکا را ممنوع اعلام کرده است اما برخی از گنده های مملکت می گویند چگونه ما با آمریکا رابطه با آمریکا رابطه نداشته باشیم گفت: این ها درک نمی‌کنند چون این ها همان افرادی هستند که اگر فردا امام زمان بیاید در مقابل اش قرار می گیرند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، تبعیت از ولی فقیه را بصیرت دانست و یاد آورشد: برخی ها که پست و مقام آنها خدشه دار شد فتنه 88 را رقم زدند.

 

ویروس عافیت طلبی به جان همه افتاده است

وی با اشاره به اینکه اینها عافیت طلبانی بودند که در امتحان امام زمان خود مردود شدند گفت: امروز ویروس عافیت طلبی به جان همه افتاده است از تعویض خانه و ماشین  گرفته تا همراه  بودن با مد و لباس های آنچنانی و غذاهای آنچنانی و تفریح و خوشگذرانی، همه را گرفتارعافیت طلبی کرده است.

 

حجت الاسلام ماندگاری یاد آورشد: عده ای هم هستند که عافیت سوزهستند اگر شیمیایی زده شود در حالیکه خود نیازمند ماسک  هستند اما ماسک خود  به کسانی می بخشند که ماسک ندارند، لذا امام زمان به افرادی نیاز دارد که  در عین نیازمندی دیگران را به خود ترجیح می دهند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه تا هدف ما با امام زمان یکی نشود، منتظر واقعی نیستیم گفت: هدف امام زمان اقامه عدل و امحای ظلم است اما کسی که در خانه خودش به زن و فرزندش ظلم می کند و یا در محل کارخودش ظلم می کند چگونه می خواهد با امام زمان خودش هم هدف باشد.

 

وی  همچنین با بیان اینکه هدف امام زمان مانند هدف امام حسین و انقلاب اسلامی اقامه دین خدا است گفت: هدف همه اهل بیت(ع) اقامه دین خدا  برای رسیدن ما به خدا است، بنابراین باید دید امسال نسبت به سال قبل در مسیر بندگی به خدا نزدیک تر شده ایم یا دورتر شده ایم.

 

به گفته وی، آمار بیانگر این است که زائران جمکران و کربلا زیاد تر شده است اما آمار ماهواره ها و فساد هم زیاد است که این بر خلاف جامعه انتظار است.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: منتظر واقعی امام زمان کسی است که در فکر خودش با امام زمان اش همراه باشد، در حفظ و حجاب و عفاف خودش با امام زمان همراه باشد در حالی که امروز بی حیایی در جامعه غوغا می کند.

 

حجت الاسلام ماندگاری گفت: ما ستاد تبلیغاتی امام زمان(عج) شده ایم تا امام زمان ظهور کند و به پست و مقام برسیم و اگربه پست و مقام نرسیم به امام زمان خود پشت می کنیم، از این رو امروز نیز افرادی که در ستادهای انتخاباتی هستند اگر بعد از پیروزی در انتخابات به پست و مقام نرسند مانند این افراد هستند که  در این آزمون و امتحان مردود هستند./1307/201/ب2

ارسال نظرات