۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۹۸۶۹۴
امام جمعه شهرری:

آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ توطئه‌ای علیه ایران دریغ نکرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هر توطئه‌ای علیه ایران دریغ نکرد؛ رهبر معظم انقلاب در مورد برجام فرمودند ما نباید دروغ‌گویی، عهد شکنی و جنایات آمریکا را فراموش کنیم.
298694 298694 298694 298694 298694

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری امروز در خطبه اول نماز جمعه که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد،‌ گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر می‌خواهید با تقواترین مردم باشید و جزء متقین قرار بگیرید اول، واجبات الهی مانند نماز،‌روزه ‌و حج را به درستی بجا بیاورید.

 

وی افزود: دوم، توکل به خداوند داشته باشید و در همه کارها به خداوند اعتماد داشته باشید و در همه امور به خداوند توکل کنید که این نشانه افراد متقین است.

 

‌حجت الاسلام شاهچراغی: امام سجاد(ع) در مکارم الاخلاق مسلمانان را به تعادل در مسائل زندگی دعوت می‌کنند و اینکه در فراز و نشسیب زندگی سبب تغییر رفتار انسان نشود.

 

امام جمعه شهرری در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: 13 آبان مصادف با شهادت نوجوان بسیجی، حسین فهمیده و تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان است.

 

‌حجت الاسلام شاهچراغی بیان داشت: بیش از 60 سال پیش آمریکا از سوی شاه ملعون بر کشور ایران تسلط داشت و مردم به طور کامل در زندان آنان بودند و آنان نیز اجازه هر تفحشی را در ایران داشتند.

 

وی افزود: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هر توطئه‌ای بر علیه ایران دریغ نکرد؛ رهبر معظم انقلاب در مورد برجام فرمودند ما نباید دروغ‌گویی، عهد شکنی و جنایات آمریکا را فراموش کنیم.

 

امام جمعه شهرری ابراز داشت: سوریه قریب به 5 سال است که در آتش فتنه می‌سوزد و ثمره این آتش سوزی و حمایت از داعش خونخوار، شهادت 10 هزار نفر و آواره شدن 10 میلیون سوری است و اینکه اکثر شهرهای سوریه از سوی داعش از بین رفته و باید مجدد به طور کامل بازسازی شود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی بیان کرد: ایران در ابتدا بیان داشت که نباید در کار سوریه دخالت کرد و اینکه مردم سوریه خود باید برای کشورشان تصمیم بگیرند و کسی حق دخالت در امور داخلی آنان ندارد.

 

وی افزود: بعد از این همه مدت که از حوادث و جنایات در سوریه می‌گذرد اروپاییان به این نتیجه رسیده‌اند که ایران در جلسات مربوط به مساله سوریه شرکت کنند و این به دلیل آن نیست که دلشان برای سوریه سوخته است بلکه خودشان در این زمینه دچار مشکل شده‌ و این جلسه را بر پا کرده‌اند و قبول کرده‌اند که ایران دارای قدرت در منطقه است.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: ما باید این را بپذیریم که با دخالت روسیه، داعش در تنگنا قرار گرفت و این فرصت برای ما غنیمت است تا نابودی داعش پیش برویم؛ در جنایات سوریه نه تنها آمریکا و اروپا بلکه متحدان آنان مانند عربستان و ترکیه نیز مقصر هستند زیرا ترکیه نخستین کشوری بود که داعش را به کشورش راه داد و به آنان تسلیحات کمک کرد و امیدواریم خداوند انتقام مردم مظلوم سوریه را از آنان بگیرد.

 

‌حجت الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر از عالمان آزاده عربستانی به جای حساسی رسیده است و محکمه جزائی حکم اعدام ایشان را تایید کرده و تنها منتظر تایید پادشاه عربستان برای اجرای حکم هستند.

 

وی افزود: تجربه ثابت کرده که خداوند قدرت‌های پوشالی را بادستان خودشان نابود می‌کند همانند شاه ملعون که با جنایتی که در 17 شهریور انجام داد و هزاران زن و مرد را به خاک و خون کشید و با این جنایت حکم نابودی حکومت ننگین خود را صادر کرد و الان آل سعود نیز چنین وضعیتی دارد و امید است پرونده قطور و سیاه او هر چه زودتر بسته و نابود شود.

 

امام جمعه شهرری در پایان خاطر نشان کرد: در پرونده سیاه آل سعود، جنایت در یمن، تربیت داعش، حمایت از اسراییل کودک کش، فاجعه عمدی منا و اینک قتل یک عالم آزاده را را نیز به پرونده خود خواهد افزود و آنان باید مطمئن باشند که دنیا بر علیه این اقدام قیام خواهند کرد./813/201/ب1

ارسال نظرات