۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۹۸۷۶۹
استاد حوزه علمیه قم:

حسین بن علی کشتی نجات برای تمام انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حسین بن علی به یک معنا کشتی نجات برای تمام انسان‌ها است، گفت: پیامبر فرمودند مثل اهل بیت من مثل کشتی نجات است هر کسی که سوار این کشتی شود نجات می‌یابد و هر کسی که سوار نشود غرق می‌شود، اما کشتی حسین وسعت و سرعتش بیشتر است.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام  عبدالله حسنی، استاد حوزه علمیه قم امشب در مسجد حاج ‌کاظم قزوین با اشاره به آیه معروف )وارکعوا مع الراکعین) گفت: خداوند متعال می‌فرماید با رکوع کنندگان رکوع به جا آورید، مصداقش در روایات این است که در اصل رکوع کنندگان معصومین (ع) هستند و هم چنین کسانی را که معصومین آنها را تایید میکنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه این آیه رکوع در واقع هر رکوع کننده‌ای را در بر نمی‌گیرد، ابراز کرد: در سلام نماز سلامی داریم با این مضمون (السلام علینا و علی عباد الله الصالحین) ضمیر فاعلی)نا( در علینا به یک معنا اهل بیت(ع) و به معنای دیگر شیعیان آنها و بندگان صالح خداوند هستند.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه قرآن در مسئله صالحین و کسانی که اهل عمل صالح هستند تفاوتی قائل است تصریح کرد: شخصیت والای چون حضرت ابراهیم(ع) که اهل عمل صالح  بود، هنگام دعا خطاب به خالق یکتا این بود که بارخدایا من را به صالحین ملحق کن.

 

صالحین همان اهل بیت و ائمه معصومین(ع) هستند

 استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه صالحین همان اهل بیت و ائمه معصومین(ع) هستند اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) برای اینکه عمل صالح انجام دهد هم خودش را داخل آتش انداخت و هم حاضر شد فرزندش را قربانی راه خدا کند و در نهایت قلبش را تسلیم فرمان خدا کرد.

 

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: یکی از مصادیق تام عباد الصالحین نبیین و صدیقیین و شهدا و صالحین هستند این‌ها کسانی هستند که خداوند به آنها نعمت خاص عطا کرده مثل قرب به خدا و معرفت به خدا، صالحین نزدیک ترین افراد به خدا هستند و بهترین دوستان خدا هستند.

 

وی در ادامه منظور از کلمه نبیین را پیامبر دانست و عنوان کرد: مراد از صدیقین علی بن ابیطالب مقصود از شهدا و صالحین به ترتیب حسین بن علی(ع) و فاطمه بنت محمد(ص) است.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه حسین بن علی به یک معنا کشتی نجات برای تمام انسان‌ها است، تأکید کرد: پیامبر فرمودند مثل اهل بیت من مثل کشتی نجات است هر کسی که سوار این کشتی شود نجات می‌یابد و هر کسی که سوار نشود غرق می‌شود، اما کشتی حسین وسعت و سرعتش بیشتر است.

 

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: باید انسان در مسیری قرار بگیرد که شامل سلام تمام نمازگزاران قرار گیرد از آن بالاتر انسان باید کاری کند که مشمول سلام خداوند شود.

 

وی در پایان گفت: در میان بانوان مقدس تنها کسی که خدای سبحان توسط جبرئیل برای او سلام فرستاد حضرت خدیجه  همسر پیامبر بود و در میان مردم عادی سلمان فارسی کسی بود که خداوند برای او سلام  و درود فرستاد./873/203/ب2

ارسال نظرات