۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۹۰۳۱

فعالیت 52 مدرسه امین در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در حال حاضر 52 مدرسه امین در استان فعالیت دارد.
حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام عباسی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: راه اندازی و اعزام روحانی و مبلغ به مدارس امین از برنامه های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان است.

 

وی افزود: در سال تحصیلی 95-94 با راه اندازی 14 مدرسه امین در سطح استان، تعداد این مدارس به 52 باب افزایش یافت.

 

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: 22 باب از مدارس امین ویژه خواهران و 30 باب شامل مدارس برادران است که با حضور مبلغان بومی و مستقر در کنار دروس عادی، به اجرای ویژه برنامه های دینی و فرهنگی می پردازند.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: با وجود استقبال آموزش و پرورش از حضور روحانیان در مدارس و نبود محدودیتی در افزایش مدارس امین، به علت نبود مبلغان سطح 2 به بالا در استان در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

 

وی گفت: اشتغال به تحصیل روحانیون در قم، استان را به لحاظ وجود نیروهای تبلیغی با مشکل مواجه کرده است.

 

حجت الاسلام عباسی از همکاری طلاب استان با اداره کل آموزش و پرورش به عنوان امام جماعت مدارس خبر داد و تصریح کرد: طلابی که حداقل توانایی برای تبیین احکام دارند، به عنوان امام جماعت به مدارس اعزام می شوند.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی از فعالیت 90 روحانی مستقر در روستاهای آذربایجان غربی خبر داد و خاطرنشان کرد: این روحانیان در کنار برگزاری نمازهای یومیه به جماعت در مساجد، به تبیین احکام و معارف اسلامی می پردازند.

 

وی با اشاره به برنامه های تبلیغی در ماه محرم، گفت: در کنار مبلغان مستقر در روستا و مدارس امین، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در مساجد و منابر به تبیین فلسفه عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) پرداختند./936/302/ب1

ارسال نظرات