۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۹۹۲۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

راهپیمایی اربعین قدرت و مدیریت شیعیان را به جهانیان نشان می دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: راهپیمای میلیونی اربعین حسینی، اقتدار و مدیریت شیعیان و طرفداران ائمه اطهار(ع) را به دنیا و جهانیان نشان می دهد.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست ستاد پشتيباني راهپيمايي اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، دیشب در نشست ستاد پشتیبانی مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، زیارت اربعین امام حسین(ع) را از نشانه های ایمانی یک مسلمان دانست و افزود: اکنون زیارت اربعین و راهپیمایی میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از نقاط مختلف به طرف کربلا به عنوان یک حرکت سیاسی جهان اسلام در دنیا تلقی می شود.

 

وی افزود: راهپیمایی بسیار گسترده شیعیان کشورهای مختلف اسلامی به طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی برای زیارت اربعین درواقع اقتدار مسلمانان به ویژه شیعیان و طرفداران ائمه اطهار(ع) را به دنیا اعلام می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: این مراسم و حرکت اسلامی به جهانیان نشان می دهد که می توان با پشتوانه دینی و معنوی، گروه های زیاد و میلیون ها انسان را به سمت یک مقصد و مقصود هدایت کرد اما در این روند مشکل خاصی پیش نیاید.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افرادی که توان شرکت در این راهپمایی را دارند سعی کنند در آن حضور داشته باشند ولی کسانی که شرایط آنها برای شرکت در این حرکت عظیم اسلامی و شیعی فراهم نیست اما توان مالی مناسبی دارند می توانند با کمک به ستاد پشتیبانی مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، در این راه خیر گام بردارند.

 

وی اضافه کرد: به این منظور ستادی تشکیل و شماره حساب آن اعلام شده تا افرادی که توان و تمکن مالی دارند کمک های خود را به این ستاد اهدا کنند تا با استفاده از این کمک ها زمینه های روان شدن این سفر معنوی و خدمات دهی بهتر و بیشتر به زائران اباعبدالله الحسین(ع) فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: خیران و نیکوکاران با کمک به ستاد پشتیبانی مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در ثواب زیارت اربعین امام حسین(ع) نیز شریک خواهند شد.

 

سرهنگ محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: برای اربعین امسال پیش بینی اعزام دو میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات صورت گرفته است.

 

وی از مردم خراسان شمالی خواست تا برای خدمات رسانی بهتر به زائران حسینی، کمک های خود را به این ستاد اهدا کنند.

 

سرهنگ صفری ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور برای جمع آوری کمک های مردمی به صورت متمرکز شماره حساب 1040 بانک ملی را اعلام کرده اما این ستاد در استان نیز برای دریافت کمک های مردم حساب مجزایی در بانک سپه به شماره 2039800003403 داشته و مبالغی که از سوی مردم به این حساب واریز شود به صورت مستقیم توسط مسؤولان استانی در عتبات عالیات هزینه می شود.

 

وی تصریح کرد: در این زمینه با هدف خدمات رسانی بهتر به زائران حسینی استان خراسان شمالی، موکبی در سه کیلومتری کربلا به عنوان موکب خراسان شمالی و با محوریت هیأت رزمندگان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان دایر شده که مردم و زائران خراسان شمالی در سفر به عتبات عالیات می توانند از این فضای معنوی و امکانات آن بهره مند شوند./9314/202/ب1

ارسال نظرات