۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۳۰۰۱۳۶
استاد حوزه علمیه قم:

بزرگ‌ترین خدعه دشمن، پروژه نفوذ و استحاله جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا- استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید نسبت به شیطان و دشمن آشکار، چشم خود را باز کنیم، گفت: بزرگ‌ترین خدعه دشمن، پروژه نفوذ و استحاله نظام جمهوری اسلامی است، ما در پیچ تاریخی هستیم، یعنی اگر عبور نکنیم، منحرف خواهیم شد.
نفوذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام بهزاد زارع، استاد حوزه علمیه قم امشب در حسینیه مدرسه علمیه ملاوردیخان با تاکید بر اهمیت سیزده آبان گفت: یوم الله سیزده آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، از این رو ما چند نقطه روشن در تاریخ داریم که مهم‌ترین آن همین 13 آبان است که باید در موردش حق مطلب ادا شود و نباید اجازه دهیم شعائر ما کمرنگ شود.

 

وی در ادامه به به فرمایش امام خمینی(ره) اشاره کرد که می‌فرماید: در اهمیت 13 آبان همین بس، که کاری که دانشجوها کردند، خود یک انقلاب دوم است.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه تعابیری که امام خمینی(ره) در مورد 13 آبان به کار بردند هیچ‌گاه از روی احساسات نبود، تصریح کرد: کلام امام به طور کامل پر از معنا بود در جای دیگر تعبیری در مورد اهمیت سیزده آبان دارند و آن اینکه حرکت دانشجوها مهم‌تر از انقلاب دوم بود.

 

ابهت دشمن در تسخیر لانه جاسوسی شکسته شد

این استاد حوزوی در پاسخ به این سؤال که چرا امام فرمودند انقلاب دوم، ابراز کرد: اگر فضا و شرایط انقلاب را مورد مطالعه قرار دهیم می‌بینیم که هر چه را امروز داریم به برکت مجاهدت مجاهدین ما به دست آمده است، ابهت دشمن در تسخیر لانه جاسوسی شکسته شد و بسیاری از شهدا چون علم الهدی و رجب بیگی این انقلاب را به وجود آوردند و سپس حماسه هویزه را رقم زدند.

 

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه ما باید بدانیم امام به دنبال چه چیزی بود، اظهار کرد: امام از روز نخست نقشه راه را مشخص کردند و جمله امام این بود که اسلام یعنی حکومت.

 

وی در ادامه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که می‌فرماید: امام نه آنجایی که کارش گرفت دچار خودشیفتگی شد نه آن هنگام که تبعیدش کردند، امام تمام حرف‌هایی که می‌زد در اسلام ناب محمدی بود نه اسلام آمریکایی، ایشان اسلام ناب محمدی را به خوبی تفسیر و توضیح می‌داد.

 

این کارشناس حوزوی تأکید کرد: کسانی که آمدند در رکاب امام، افق اندیشه‌های امام و مسیری را که امام تعیین کرده بود را دیدند و تمام سرمایه خودشان را به پای امام و برای اسلام هزینه کردند.

 

 وی با بیان اینکه امام این انقلاب را حاصل مجاهدات و رشادت‌های همه انبیا و اولیاء از آدم تاخاتم می‌دانست اظهار کرد: از این رو نظام سلطه بهتر از ما خطر انقلاب را درک می‌کند از همان جرقه‌های ابتدایی یعنی بعد از کودتای مرداد 1332هرکاری که می‌خواست کرد.

 

این کارشناس فرهنگی خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب درگیری‌های قومی مثل لرستان،  قوم خلق عرب و ترکمن صحرا ایجاد شد که پشت تمام آن‌ها منافقین بودند.

 

تفرقه و نیرنگ دشمن، امروز نیز ادامه دارد

این کارشناس دینی با بیان اینکه پس از جنگ کار دشمن توطئه‌، خدعه‌ و تهاجم فرهنگی بود، تصریح کرد: تفرقه و نیرنگ دشمن امروز نیز ادامه دارد تعریف رهبری و امام از امریکا، همان شیطان بزرگ است.

 

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه نسبت به شیطان و دشمن آشکار، چشم خود را باز کنیم تصریح کرد: بزرگترین خدعه دشمن، پروژه نفوذ و استحاله نظام جمهوری است، ما در پیچ تاریخ هستیم، یعنی اگر عبور نکنیم، منحرف خواهیم شد.

 

وی با بیان اینکه دشمن اکنون برای نفوذ، عناصر کوچک و بزرگ ما را شناسایی می‌کند، ابراز کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند گاهی دشمن برای نفوذ از هشت واسطه استفاده می‌کند دشمن هوشیار و بیدار است.

 

جنگ ما گنج است

این کارشناس دینی در ادامه به سخنی از رهبر انقلاب اشاره کرد که می‌فرماید: جنگ ما گنج است، آن را استخراج کنید ما آن را متوجه نشدیم حال آنکه دشمن همان گنج را استخراج می‌کند و علیه ما استفاده میکند، از این رو دشمن برنامه جدی دارد و ما باید بهوش باشیم.

 

این استادحوزه علمیه اظهار کرد: در حقیقت اساس انقلاب دو چیز بود ابتدا ایمان خالص و سپس مجاهدت زیرکانه‌ای بود که رهبر انقلاب تأکید می‌کرد.

 

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه از مطالعه خاطرات شهداء نباید غافل شد، تصریح کرد: اگر سراغ خاطرات آن‌ها برویم به خوبی می‌بینیم که دو عنصر اخلاق و اخلاص در آنها به طور کامل مشهود بود، اگر به این دو عنصر مجهز شویم به طور قطع این خدعه و خدعه‌های بعدی خنثی خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: دنبال مهم شدن نباشیم، دنبال مفید شدن باشیم، شهدا دنبال مهم شدن نبودند بلکه فقط به دنبال اطاعت از خداوند بودند و خدا نیز چنین عزتی به آنها داد مجاهدت شهدا نفسانی نبود بلکه اطاعت از خدا بود امید است که مختصات خود را گم نکنیم و قدر خود را بدانیم تا خداوند به توفیقات ما بیفزاید./873/202/ب2

ارسال نظرات