۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۲۱۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان:

سهل انگاری مسؤولان در گسترش بناهای دینی و فرهنگی مشهود است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران در بازدید از موزه فقه و زندگی قم با بیان این‌که برپایی موزه‌های دینی و فرهنگی، از کارهای زیربنایی و اساسی برای نظام اسلامی هستند، گفت: برای چنین اقدامات شایسته و بجایی باید حداقل ده‌ها هکتار زمین در مکان‌های مناسب اختصاص داد.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان توليت مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در جریان دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده، رییس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، از موزه فقه و زندگی بازدید کرد.

 

وی ضمن آشنایی با بخش‌های گوناگون موزه فقه و زندگی، این اقدام مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی را شایسته تقدیر دانست و برای مسؤولان مؤسسه آرزوی موفقیت کرد.

 

 

دست‌آوردهای امام و انقلاب تنها با حضور رهبر معظم انقلاب حفظ شد

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده و مسؤولان مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، برپایی موزه فقه و زندگی را برکتی از نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: تمامی این برکات در سایه مقام ولایت تحقق یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را بنیانگذاری نمی‌کردند، قطعا بخشی از دست‌آوردهای دینی امروز را نداشتیم؛ همچنین اگر ولایت فقیه و رهبری انقلاب به دست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امتداد نمی‌یافت، اکنون تمام دست‌آوردهای امام(ره) و انقلاب نابود شده بود.

 

 

رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جلوه‌ای از آیه «الیوم یأس الذین کفروا» است

تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: انتخاب رهبر معظم انقلاب پس از ارتحال امام خمینی(ره) جلوه‌ای از آیه‌های شریفه «الیوم یأس الذین کفروا» و «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته» بود.

 

وی تأکید کرد: هر آن‌چه امروز از برکات انقلاب اسلامی استفاده کرده و در استقلال و عزت و اقتدار به سر می‌بریم، همگی در سایه ولایت و وجود مبارک رهبر معظم انقلاب است.

 

 

لزوم اختصاص چند ده هکتار زمین برای موزه فقه و زندگی در فاز نهایی

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در توصیه‌هایی نسبت به رشد فعالیت‌های موزه فقه و زندگی عنوان کرد: این موزه باید در چند فاز و با چند هدف به فعالیت خود ادامه دهد که فاز نهایی آن، اختصاص زمینی چند ده هکتاری در مکانی مناسب برای موزه فقه و زندگی باشد.

 

وی ضمن گلایه از بی توجهی مسؤولان نسبت به تأسیس و راه اندازی اماکن دینی و فرهنگی ابراز کرد: امروز برای دانشگاه‌ها زمین‌هایی با مساحت 100 هکتاری، برای پارک‌ها با مساحت 10 هکتاری و برای فرهنگ سراها با مساحت یک هکتاری، زمین اختصاص می‌یابد؛ اما زمانی که سخن از تأسیس حوزه علمیه یا یک مؤسسه و نهاد دینی و فرهنگی می‌شود، پس از پیگیری‌های بسیار طولانی، در نهایت زمینی تنها به مساحت چند صد متر به این مهم اختصاص می‌دهند و این تفکر باید تغییر یابد.

 

 

برپایی موزه‌های دینی و فرهنگی کاری زیربنایی برای نظام اسلامی است

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که برپایی موزه‌های دینی و فرهنگی، از کارهای زیربنایی و اساسی برای نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: برای چنین اقدامات شایسته و بجایی باید حداقل ده‌ها هکتار زمین در مکان‌های مناسب اختصاص داد.

 

وی با بیان این‌که برپایی موزه‌های دینی و فرهنگی نیازمند کار پژوهشی عمیق و طراحی اساسی متناسب با کاربری آنان است، گفت: همزمان با فراهم کردن ظرف مکان به عنوان سخت افزار، باید از نظر نرم افزاری هم مظروف را آماده کرد.

 

 

بهره گیری موزه فقه و زندگی از ظرفیت‌های موجود در قالب های گوناگون

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در پایان با بیان این‌که برپایی موزه کنونی فقه و زندگی، اقدامی کوتاه مدت برای رسیدن به هدف نهایی است، افزود: البته در میان مدت هم باید از ظرفیت‌های موجود در قالب و شیوه های مختلف استفاده شود و مسجد مقدس جمکران با تمام ظرفیت موجود آماده همکاری در این عرصه است.

 

شایان ذکر است، در این  دیدار و نشست، درباره مقدمات همکاری میان تولیت مسجد مقدس جمکران و مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برای اقدامات احتمالی از جمله برپایی گنجینه فقها و موزه فقه و زندگی در مسجد مقدس جمکران بحث و گفت‌وگو شد و نمایندگان دو طرف جهت ایجاد بستر لازم معرفی شدند./997/پ201/س

ارسال نظرات