۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۰۳۸۲
معاون پارلمانی سازمان بسیج مستضعفین:

مذاکره با آمریکا از ویژگی ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی سازمان بسیج مستضعفین گفت: مذاکره با آمریکا از ویژگی ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران نبوده است.
ستار هدايت خواه فعال فرهنگي و عضو جبهه پايداري

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، ستار هدایت خواه فعال فرهنگی و عضو جبهه پایداری در تجمع دانشجویان در دانشگاه خلیج فارس بوشهر به مناسبت روز استکبار ستیزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار و استعمار جنوب، شهید رییسعلی دلواری گفت: استان بوشهر از پیشگامان مبارزه با استکبار و استعمار در تاریخ جهان بوده است.

 

معاون پارلمانی سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت شهدای 13 آبان 57 و شهدای دانشجوی پیرو خط امام(ره) و مبارزه با استکبار و استعمار جهانی با اشاره به جمله ای از سخن امام(ره) در سال های ابتدای پیروزی انقلاب بیان داشت: امام(ره) فرمودند «آنچه امروز برای ما واضح و روشن است، برای نسل های آینده مبهم می باشد، امروز قلم های مصون درصدد تحریف واقعیات هستند» این سخن امام(ره) را کسی تصور نمی کرد تا اینکه امروز افرادی بیابند و با ادعای پیروی از خط امام(ره)، در مبارزه با آمریکا و شعار «مرگ بر آمریکا» حرکت های استکبارستیزی را تخطئه کنند.
 

هدایت خواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره با آمریکا از ویژگی ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران نبوده است و این ناشی از فضای امپریالیستی و شعارهای مارکسیستی بوده که فضا را کم کم به سمت ضدیت با آمریکا پیش برده است.

 

این فعال فرهنگی با بیان اینکه وظیفه انبیا دعوت به توحید و مبارزه با کفر بوده است و انقلاب اسلامی ایران تداوم انقلاب انبیا است، ادامه داد: لازمه توحید و ایمان، کفر به طاغوت است و در آیه الکرسی ذکر شده که باید اول منکر و کافر طاغوت شد تا ایمان به خدا پیدا کرد و به دستگیره محکم الهی چنگ زد تا به انحراف کشیده نشویم.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم و هشتم با بیان اینکه هستی یک کدخدا بیشتر ندارد و آن خداست، افزود: پیامبر اسلام برای دعوت سران و دولتها به دین اسلام آنها را به کلمه وحدت«لااله الا الله» فرا می خواند که بندگی خدا کنیم و برای خود ارباب انتخاب نکنیم. چرا که عالم یک مالک و مدیر و مدبر بیشتر ندارد و آن خداوند است.


 

هدایت خواه گفت: امروز آمریکا در دنیا تعیین تکلیف می کند و آخرین مانیفیست در مورد استراتژی آمریکا از بهمن ماه سال گذشته که تاکید بر رهبری و سیادت بر جهان دارند این است که آمریکا باید بر جهان استمرار یابد، پس قبول کنیم که انقلاب اسلامی ایران ریشه در توحید دارد و جوهره اش مبارزه با استکبارستیزی است.

 

وی افزود: در سال 1343 آمریکا مسئله کاپیتولاسیون را در مجلس تصویب کرد، در آن زمان اگر شاه مملکت یک آشپز آمریکایی را می کشت، باید محاکمه یا مجازات می شد و اگر برعکس، آشپز آمریکایی چنین کاری می کرد، کسی جرآت محاکمه پیدا نمی کرد، وقتی شاه فهمید که امام(ره) در قم سخنرانی می کند به امام(ره) پیام داد که در سخنرانی خود به آمریکا حمله نکند و امام(ره) جواب داد که همه بدبختی ها زیر سر آمریکاست.

 

هدایت خواه با بیان اینکه جوهره اصلی انقلاب مبارزه با آمریکا و استکبار بوده است، گفت: امروز کسانی که در مقابل این حرف را می زنند باور درستی از نسبت به توحید ندارند یا شناخت و آگاهی نسبت به حقیقت انقلاب اسلامی پیدا نکرده اند و یا مغرض و جاده صاف کن آمریکا هستند.

 

این فعال فرهنگی در پاسخ به شبهات مطرح شده نسبت به دشمنی ما با آمریکا، خاطرنشان کرد: در مبانی و آیات قرآن 500 مورد از دشمن شناسی آمده که هشدار می دهد که دشمنان من و دشمنان خود را به عنوان ولی و دوست خود انتخاب نکنید، علاوه بر این واقعیات تاریخی دلیل محکمی بر آن است و نمی توانیم آن را انکار کنیم و آن دشمنی هایی که آمریکا در حق این ملت روا داشته است، از کودتای سال 1332 تا ماجرای کاپیتولاسیون و حمایت های بی دریغ شاه و جنایتهایی که انجام داد و طراحی کودتا توسط آمریکا در اوایل پیروزی انقلاب و تجهیز گروهک ها تا جنگ تحمیلی علیه ایران و تصویب طرح برانداری نطام انقلاب اینها توهم است، تا الان نیز دست از دشمنی ما برنمی دارند و دائم گزینه های روز میز خود را مطرح می کنند، اینها می خواهند ریشه ملت ایران را بخشکانند.

 

معاون پارلمانی سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در قرآن آمده که آنها هرگز دست از دشمنی با شما برنمی دارند مگر شما از دین و آیین خود برگردید و تابع آنها شوید و  سرسخت ترین دشمن مومنان را یهود خواهید یافت، پس این تصور باطلی است که فکر کنیم آنها دست از دشمنی با ما برمی دارند، امروز صهیونیستها، آمریکا را اداره می کنند و مدیریت جامعه آمریکا در دست صهیونیست ها است.


 

هدایت خواه گفت: آنهایی که چهره اسلام رحمانی را پیش می کشند و می گویند اسلام دین رحمت است، اینها همه حمایت از آمریکاست، حمایت از 99درصدی که یک عده سلطه جو آنها را در بند کشیده اند و با مبانی دینی ما سرستیز دارند.

 

وی افزود: رهبری در بیانات اخیر خود اشاره کردند که ما با آمریکا دشمنی نداریم بلکه با سیاسیتهای این کشور مخالفیم، ما با همه ملتهای جهان دوست هستیم، و از سوی دیگر اسلام دین رحمت است، اما در جامعه اسلامی خودمان؛ این دستور قرآن است که با سران کفر بجنگید، بنابراین به نام اسلام و دین رحمانی نمی توان مبارزه با استکبار و سران کفر را ترک کرد./833/101/ب1

ارسال نظرات