۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۰۰۴۹۹

تاکید رییس پارلمان عراق بر اجرای توصیه‎های آیت الله سیستانی

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان عراق امروز طی پیامی تاکید کرد که همان‎گونه که آیت الله سیستانی توصیه کرده است اصلاحات مطابق با قانون اجرا می‎شود.
سليم الجبوري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، سلیم الجبوری، رییس پارلمان عراق امروز طی پیامی به اجرای توصیه حضرت آیت الله سیستانی مبنی بر اجرای اصلاحات در دولت مطابق با قانون اساسی تأکید کرد.


رییس پارلمان عراق تاکید کرد: اصلاحات مطابق با قانون اساسی کشور اجرا و در امتیازات قائل شده برای اعضای پارلمان که در دوره گذشته به تصویب رسیده بود نیز تجدیدنظر خواهد شد.


وی اعلام کرد که به زودی سفری را به نجف اشرف برای دیدار با مراجع تقلید انجام خواهد داد.


الجبوری ادامه داد: هدف از این دیدار تاکید بر پیروی از توصیه‎‎های مراجع تقلید و درخواست برای باز کردن مساجد و اماکن مقدس برای حمایت و پناه دادن به آوارگان است.


گفتنی است حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کربلا که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، با تأکید بر هماهنگی بین سه قوه اجرای، قضایی و مقننه برای پیشبرد روند طرح اصلاحات، گفت: طرح اصلاحات باید با اراده قوی و حقیقی همه دستگاه‎های مسؤول اجرا شود و نمایندگان پارلمان نیز از ایجاد مانع در مسیر اصلاحات بر حذر باشند.


وی افزود: از ابتدای آغاز روند اصلاحات، تأکید بر این بود که اصلاحات از چارچوب قانونی خارج نشود، اما شایسته نیست که مسأله لزوم رعایت قانون اساسی، بهانه‌ای برای دور زدن اصلاحات یا نیمه‌کاره گذاشتن آن در شرایط کنونی که مردم در فشار هستند، شود./994/ب902/د

ارسال نظرات