۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۰۰۵۶۰

برگزاری محفل انس با قرآن در مدرسه صادقیه خرم آباد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور طلاب حوزه علمیه خرم آباد خبر داد.
محفل انس با قرآن

حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که محفل انس با قرآن از برنامه های محوری حوزه های علمیه استان است، بیان داشت: روز دوشنبه، 18 آبان ماه جاری، محفل انس با قرآن به صورت عمومی برای طلاب برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد برگزار می شود، افزود: در این محفل از یک قاری نابینای حافظ قرآن برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که طلاب مدارس علمیه در این محفل شرکت می کنند، تصریح کرد: عموم مردم نیز می توانند حضور داشته باشند.

 

وی در ادامه یادآور شد: انس با قرآن از مهم ترین و اصلی ترین فعالیت طلاب است و آنان در برنامه های روزانه و همیشگی و همچنین در قالب درس های گوناگون قرآن و تعالیم قرآنی را فرا می گیرند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان حضور حافظ نابینا و روشن دل بین طلاب را امری بسیار اثرگذار دانست و عنوان کرد: هدف از دعوت ایشان الگو گرفتن طلاب است.

 

وی افزود: با اجرای برنامه های معنوی و فضای معنوی حاکم در این مراسم خیلی از رفتار شرکت کنندگان تحت تأثیر قرار گرفته و طلاب در ادامه مسیر طلبگی مصمم تر می شوند.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: حضور قاریان و حافظ قرآن در محفل انس با قرآن در جهت پاسخگویی به بسیاری از سؤولات طلاب نقش بسزایی دارد.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در جامعه امروز، با اشاره به فرموده ی رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید همه جامعه با قرآن مأنوس باشند./9459/101/ب3

ارسال نظرات