۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۳۰۰۷۳۹
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله:

صحیفه سجادیه منبع خوبی در زمینه دشمن‌شناسی و دفع فتنه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله گفت: با توجه به اینکه امروز نفوذ دشمن امری جدی است، جوانان انقلابی و مومن باید توجه داشته باشند که با مطالعه سیره و منابع اهل‌بیت(ع) و از جمله صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) که دارای مضامین فراوان و عالی در بسیاری از ابعاد زندگی بشری از جمله دشمن‌شناسی و دفع فتنه آنان است آگاهی و بصیرت خود را روزافزون کنند.
حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي، نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول‌الله

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عظمت شخصیت امام سجاد(ع) گفت: حضرت امام سجاد(ع) در همه ابعاد عبادی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شخصیتی تمام عیار بودند که در دوران خفقان خلفای اموی توانستند سخنان و آموزه‌های الهی را برای سعادت بشری در قالب دعا به شیعیان راستین آل‌محمد(ع) ارائه دهند.

 

وی افزود: برخلاف آنچه برخی تصور می‌کنند امام سجاد(ع) انسانی بیمار نبودند بلکه ایشان صرفا در مقطعی از واقعه کربلا بیمار شدند تا دشمن با تصور اینکه این امام همام با بیماری از بین خواهند رفت قصد جان ایشان را نداشته باشد و مقدر شود که به عنوان ذخیره الهی و ولی امر مسلمین زنده بمانند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول‌الله عنوان کرد: امام سجاد(ع) در مجلس عبیدالله و کاخ یزید با شجاعت و شهامت تمام خود و پدرش امام حسین(ع) را در مقابل دیدگان همه فرزند رسول‌خدا(ص) معرفی می‌کنند و در همین رابطه خطبه غرایی دارند که سبب رسوایی یزید در برابر مردم می‌شود.

 

حجت‌الاسلام گواهی افزود: به طور قطع اگر سخنرانی و خطبه‌ غراء امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در مقابل یزیدیان و افشاگری‌های بعد از آن نبود حقایق کربلا مکتوم ‌مانده و با شهادت امام حسین(ع) توسط امویان مردم به جنایات بزرگ آنها در حق بشریت پی نمی‌بردند.

 

وی با اشاره به مساله دشمن‌شناسی امام سجاد(ع) و شناساندن دشمن اسلام به مردم، اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز نفوذ دشمن امری جدی است جوانان انقلابی و مومن باید توجه داشته باشند که با مطالعه سیره و منابع اهل‌بیت(ع) و از جمله صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) که دارای مضامین فراوان و عالی در بسیاری از ابعاد زندگی بشری از جمله دشمن‌شناسی و دفع فتنه آنان است آگاهی و بصیرت خود را روزافزون کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول‌الله افزود: صحیفه سجادیه کتابی است مشتمل بر 57 دعا که یکی از ارزنده‌ترین آثار اسلامی باقی مانده از اهل‌بیت(ع) برای شیعه است امام راحل درباره این کتاب گرانقدر می‌فرمایند: صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین(ع) زبور آل محمد(ص) است که مشتمل بر دقیق‌ترین مسائل توحیدی، عبادی، اجتماعی و اخلاقی است./807/303/ب2

ارسال نظرات