۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۹۵۵
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

شعار «مرگ بر آمریکا» برگرفته از خط امامت و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا برگرفته از خط ولایت و امامت است، گفت: در این راستا طلاب و روحانیان باید با انقلابی بودن و انقلابی ماندن همواره در مسیر ولایت حرکت کنند.
حجت الاسلام سالاري مکي- ديدار با طلاب سالروز شهادت امام سجاد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب در بجنورد، با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت امام سجاد(ع)، به نقش ائمه اطهار(ع) در دفاع از اسلام پرداخت و افزود: امام علی(ع) با 25 سال صبر و مدیریت نرم افزاری به اسلام خدمت کرد و پس از شهادت ایشان نیز در حالی که عده ای با تلاش های موذیانه خود سعی در نابودی نور اسلام اصیل داشتند، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر کدام به جلوه و شیوه ای، دفاع از تمدن نوین اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دادند.

 

وی اضافه کرد: امام حسن(ع) با صلح خویش و امام حسین(ع) نیز با نثار جان خود هر کدام جلوه ای از مکتب اصیل اسلام را در مقطعی خاص به نمایش گذاشتند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به خفقان حاکم بر دوران امامت حضرت زین العابدین(ع)، خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، امام سجاد(ع) با روش های مختلف به ایفای نقش پرداخت به گونه ای که ادعیه و سیره عملی این امام همام درس های بزرگی از معارف، استکبارستیزی، اخلاق، معاشرت و غیره دارد.

 

وی با اشاره به اینکه دوره امامت امام سجاد(ع)، مقطع تبیین مجدد تمدن اسلامی بعد از آمیخته شدن آن با لذت های غیرمشروع دنیوی بود، افزود: اینکه باید همه چیز فدای دین شود شاخصه حقیقی اسلام است که امام حسین(ع) با قیام و شهادت خویش این موضوع را به همه اعلام کرده و امام سجاد(ع) نیز بعد از جریان کربلا آن را تبلیغ کرد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اینکه در زمان امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد در دانشگاه ائمه زانو زده و برای فراگیری دین تلاش می کنند به دلیل آن است که امام سجاد(ع) به عنوان حلقه وصل در این راستا روشن گری کرده بود.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه هنوز کربلا و رسالت حسینی و زینبی به پایان نرسیده است، افزود: در این راستا اکنون همه مسلمانان آگاه به ویژه طلاب و روحانیان و علمای دینی وظیفه دارند برای تبیین آموزه های اسلامی در بین مردم تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه امروز یکی از وظایف اصلی طلاب و روحانیان استکبارستیزی و روشن گری در این زمینه است، اضافه کرد: وقتی به موضع گیری رهبر معظم انقلاب توجه می کنیم می بینیم ایشان موضوعات و جریانات کشور، منطقه و جهان را به دقت رصد کرده و همه مسائل را به روشنی تبیین می کنند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا برگرفته از خط ولایت و امامت بوده و در این راستا طلاب و روحانیان باید با انقلابی بودن و انقلابی ماندن همواره در مسیر ولایت حرکت کنند، تصریح کرد: استکبارستیزی وظیفه همه اقشار جامعه است به گونه ای که شاعر با شعر گفتن، نقاش و کارتونیست با نقاشی و کارتون ضداستکباری کشیدن و سایر اقشار نیز به همین منوال باید در این زمینه فعال باشند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه نیز می بایست با خوب درس خواندن و چشم به کلام رهبری داشتن در مسیر ولایت حرکت کرده و پیشگامان استکبارستیزی در جامعه دینی باشند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با قرائت آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلا نَذِیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ»، افزود: این آیه اصلی اساسی را به طلاب و روحانیان گوشزد می کند و آن اینکه در مسیر تبلیغ و دفاع از دین خدا و قیام در مسیر حق نباید بیکار و بی مبالات باشند بلکه هر کس باید در حد توان خود فعالیت کند.

 

وی ادامه داد: در این راستا باید نیت طلاب و روحانیان تنها کسب رضای الهی باشد و نگویند با این وضعیتی که داریم کاری از دستمان بر نمی آید بلکه حتی اگر تنها هم باشند باز هم باید رسالت تبلیغی خود را انجام دهند./9314/202/ب1

ارسال نظرات