۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۳۰۱۰۷۵
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

رسالت رسانه‌ها در انعکاس عزاداری‌ها در امتداد رسالت حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رسالت رسانه‌ها در انعکاس عزاداری‌ها در امتداد رسالت حضرت زینب(س) است، گفت: صدا و سیما با نمایش عزاداری‌ها و شور و هیجان مردم در ایام محرم نقش بسزایی در تبیین و معرفی اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) نهضت حسینی دارد.
حجت الاسلام والمسلمين علي اسلامي حجت الاسلام يعقوبي- ديدار معاون سلامت کميته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مراسم تجلیل از برنامه‌سازان صدا و سیمای مرکز قزوین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری رسالت رسانه در انعکاس عزاداری‌های محرم را در امتداد رسالت حضرت زینب(س) برای معرفی اهداف نهضت حسینی دانست و گفت: صداوسیما با نمایش عزاداری‌ها و شور و هیجان مردم در ایام محرم نقش بسزایی در تبیین و معرفی اهداف قیام حضرت سیدالشهداء(ع) نهضت حسینی دارد.

 

فلسفه شهادت سیدالشهداء تسلیم بودن در برابر اراده الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی هم‌چنین از مدیرکل و کارکنان صداوسیمای مرکز قزوین به‌خاطر انعکاس عزاداری‌های مردم استان در ایام عاشورا و از فرمانداران، بخشداران، روحانیون، هیئت‌های مذهبی و تمامی کسانی که در برپایی مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا در بخش‌های مختلف استان نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد.

 

وی در ادامه با تبیین فلسفه شهادت امام حسین(ع) و تسلیم آن حضرت در برابر اراده الهی گفت: جدای از براهین عقلی برای درک نهضت حسینی؛ تعبد و تسلیم حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در برابر اراده خدای متعال، خلق شدن صحنه‌هایی جاودانه در روز عاشورا و هم‌چنین رویکرد ممتاز حضرت زینب(س) نسبت به این رویداد از شگفتی‌های بزرگ تاریخ است که این نهضت به عنوان منشاء و الگوی بسیاری از جنبش‌های ظلم‌ستیزانه در طول تاریخ قرار گرفته است.

 

لزوم مشارکت مسؤولان در پوشش برنامه‌های مردمی

ابوالفضل معصومی‌فر، مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در ادامه این مراسم از پخش بیش از 6 هزار و 300 دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی و خبری از شبکه‌های استانی سیما و صدای مرکز قزوین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: رسانه با رویکرد جدید خود نسبت به برنامه‌های محرم به سمت و سویی حرکت کرده است که الگویی مناسب، بی‌پیرایه و ساده از عزاداری‌ها را به مخاطبان ارائه دهد.

 

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین از تلاش همکاران رسانه‌ای خود در پوشش عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و هم‌چنین تلاش‌های همکاران معاونت فنی به خاطر ابتکار و خلاقیت در تبدیل واحد سیار رادیویی به واحد سیار تلویزیونی برای پوشش گسترده‌تر عزاداری‌های حسینی در استان تشکر و قدردانی کرد.

 

معصومی‌فر با تشریح وضعیت بودجه‌ای و منابع مالی در رسانه ملی از فرمانداران و بخشداران استان خواست در پوشش برنامه‌های مردمی و انعکاس این برنامه‌ها در رسانه بیش از پیش مشارکت کنند./955/202/ب2

ارسال نظرات