۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۰۱۴۶۰
مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان:

صبغه فرهنگی مراسم اربعین حسینی باید تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان با اشاره به این که مراسم اربعین حسینی(ع) از آغاز تا پایان آن برنامه فرهنگی است، گفت: صبغه فرهنگی این مراسم باید تقویت و از آسیب های ممکن جلوگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان و امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در همایش تجلیل از مسؤولان مواکب و فعالان اربعینی حسینی(ع) سال 93 که در سالن جلسات شهید زمانی اداره کل تبلغیات اسلامی خوزستان برگزار شد، با اشاره به این که خدمت رسانی به زئران اربعین حسینی(ع) افتخار عظیمی است، ابراز داشت: همایش اربعین حسینی(ع) بزرگ ترین اجتماع و همایش در سراسر جهان است و همانند آن را در حج و دیگر ادیان مشاهده نمی کنیم.

 

وی با اشاره به این که در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) هیچ دولتی هزینه ای نداده است، ادامه داد: در دهه نخست ماه محرم الحرام کدام دولت برای برگزاری مراسمات اعتباری را اختصاص داد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که مراسم اربعین حسینی(ع) از آغاز تا پایان آن برنامه فرهنگی است، تأکید کرد: سبقه فرهنگی این مراسم باید تقویت و از آسیب های ممکن جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که تصور غلط وجود دارد که کسی فکر کند در دستگاه امام حسین(ع) شیطان وسوسه نمی کند، ابراز داشت: خداوند در قرآن دستور داده که در هنگام قرائت قرآن از شیطان به او پناه برده شود.

 

امام جمعه موقت اهواز با تأکید براین که مواکب و هیأت ها بر نماز اول وقت و در حد امکان نماز جماعت توجه ویژه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: مشاهده می شود که برخی ها در هنگام نماز نوحه پخش می کنند و یا این که حضور ندارند که این با قیام امام حسین(ع) تفاوت دارد.

 

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان با تأکید براین که مسؤولان مواکب در قالب فرهنگ اقامه نماز را ایجاد کنند که این کار فرهنگی به شمار می آید، گفت: اسراف از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه شود؛ چرا که اسراف در هیأت و مواکب بسیار مشاهده می شود.

 

وی گفت: در کنار مواکب سطل های زباله تعبیه شود تا چهره منطقه خراب نشود، همچنین در هنگام تذکر به زائر اربعین حسینی(ع) کاملا محترمانه باشد؛ مسأله محرم و نامحرم در سفر به خوبی رعایت شود و حیاء مورد توجه همه قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که امیدواریم استان خوزستان میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی(ع) قرار گیرد، خاطرنشان کرد: همواره شاهد پیگیری روند برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) از سوی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان بودیم./9453/202/ب3

ارسال نظرات