۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۰۱۵۲۴
معاون تهذیب حوزه علمیه رفسنجان:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید ترک شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه رفسنجان با بیان این که هدف امام حسین(ع) در کربلا، امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: مردم بدانند که امر به معروف همچون نماز بر انسان ها واجب بوده و نباید این واجب شرعی را در زندگی های خود ترک کنند.
امر به معروف و نهي از منکر امر به معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام حسن رحیمی معاون تهذیب حوزه علمیه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گقت: مردم و مسؤولان امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جدی بگیرند.

 

وی افزود: امر به معروف اقتصادی، اعتقادی و سیاسی از مصادیق این واجب شرعی محسوب می شوند، که اگر مردم در جامعه دیدند که فردی به ساست یا اقتصاد کشور ضربه می زند، به آن ها دستور دهند.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به این که بعضی موقع ها مردم از لحاظ اعتقادی دچار خرافات می شوند، اظهار داشت: اگر فردی در جامعه دچار خرافات شد و بر خلاف دین خدا حرف زد، وظیفه ی همه مردم است که به آن فرد تذکر بدهند.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان ابراز داشت: اگر انسانی در زندگی خود دین خدا را داشت، می تواند زندگی خوبی را برای خود داشته باشد زیرا چنین زندگی مورد رضایت خدا است.

 

وی با بیان این که هدف امام حسین(ع) در کربلا، امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: مردم بدانند که امر به معروف همچون نماز بر انسان ها واجب بوده و نباید این واجب شرعی را در زندگی های خود ترک کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه رفسنجان با اشاره به این که تذکر زبانی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر شمرده می شود، یادآور شد: تذکر زبانی، خشم زیاد، تندی و نصیحت کردن مردم از شیوه های امر به معروف و نی از منکر محسوب می شوند.

 

وی ابراز داشت: متأسفانه خجالت کشیدن افراد در مقابل دیگران و نبود روحیه در انسان ها سبب شده که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شود که این یک مشکل بزرگ حساب می شود.

 

حجت الاسلام رحیمی با بیان این که مردم امر به معروف یک نوع فضولی برای خود می شمارند، تأکید کرد: مردم نباید در زندگی خود فردگرا باشند بلکه باید به جامعه هم اهمیت بدهند و زمانی که دیدند که یک جوانی دچار گناه شده است به آن هم تذکر بدهند و نگویند که به ما ربطی ندارد.

 

وی بیان داشت: فرهنگ غرب در جامعه یکی از دلایلی بوده که مردم امر به معروف را فراموش کرده اند.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان با توجه به این که کسی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید برای رضایت خدا و پاک شدن گناه از جامعه این کار را انجام دهد، افزود: توکل بر خدا را در زندگی های خود فراموش نکنیم.

 

وی در پایان گفت: مردم قدرت بر امر کردن را در خود ایجاد کنند و بدانند که اگر در کشوری امر به معروف و نهی از منکر نباشد، نمی توانند زندگی راحتی داشته باشند./9707/302/ب1

ارسال نظرات