۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۲۲۰۹
امام جمعه موقت زاهدان:

اتفاقات کنونی پیش از انتخابات مشابه رخدادهای قبل از فتنه 88 است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه دو مسأله در سال 88 سبب ایجاد فتنه شد، گفت: اکنون مانند سال 88 برخی شبهه القا می کنند که ممکن است انتخابات سالم برگزار نشود؛ همچنین در حال پیش‌بینی نتیجه انتخابات هستند و برای مردم تعیین تکلیف می‌کنند.
حجت الاسلام ابراهيم حميدي، مديرکل دادگستري سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان، گفت: انتخابات به طور مستقیم با برجام ارتباط دارد تا اجرایی شدن برجام 45 روز طول می‌کشد که با انتخابات مجلس مقارن می‌شود و اگر کوچکترین غفلت در ایام انتخابات صورت گیرد دشمن از این فرصت سوء استفاده کرده و در برجام سنگ اندازی می‌کند.

 

امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات بسیار مهم بوده و در واقع یک رفراندوم است اگر مشارکت مردم در انتخابات کم شود، دشمن آن را به عنوان درصد مقبولیت نظام توسط مردم، تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

 

وی با تأکید بر افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات افزود: امروز بزرگترین معروفی که در جامعه نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، حضور در صحنه مردم اعم از راهپیمایی‌ها و تظاهرات است بنابراین باید یکدیگر به این معروف برای دفاع از انقلاب دعوت کنیم.

 

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: باید آرامش جامعه تا قبل از انتخابات و در حین انجام آن حفظ شود هیچ کس نباید به خود اجازه دهد که آرامش، وحدت و انسجام مردم را برهم بزند دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در صفوف ملت است نباید با دست خود اهداف دشمن را محقق کنیم.

 

وی با اشاره به فضای رقابتی حاکم بر انتخابات اظهار داشت: حفظ آرامش به این معنا نیست که کاندیداها و جناح‌های سیاسی قانونی مختلف با هم رقابت نکنند اتفاقا رقابت سالم، تنور انتخابات را گرم خواهد کرد و سبب افزایش مشارکت مردم خواهد شد اما باید میان رقابت سالم و جوسازی تفاوت قائل باشیم.

 

مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان راه‌های حفظ آرامش کشور در ایام انتخابات را برشمرد و تصریح کرد: اولین نکته احترام به قانون است اگر قانون‌مدار باشیم و آن را فصل الخطاب قرار دهیم، هیچ‌گاه تشنج و درگیری در جامعه ایجاد نخواهد شد؛ چنانچه قانون کشور ما بسیار روشن و شفاف و تجربیات اجرای آن در انتخابات نیز مشخص است بنابراین کاندیداها، احزاب سیاسی و طرفداران کاندیداها باید به مُرّ قانون عمل کنند چراکه کوچکترین تخلف از موازین قانونی به هرج و مرج منتهی می‌شود.

 

وی ابراز داشت: انتخابات‌های ما تاکنون در دو رکن خود یعنی اجرا و نظارت بسیار شفاف برگزار شده است که در قانون مجریان و ناظران نیز مشخص هستند مجری انتخابات، دولت و وزارت کشور است که از عهده اجرای مسؤولیت خود به خوبی برآمده است لذا اجازه دهیم تا مجریان، کار خود را با هماهنگی‌های لازم انجام دهد کسی نباید به خود اجازه بدهد که مجریان را زیرسؤال ببرد.

 

امام جمعه موقت زاهدان اذعان کرد: شورای نگهبان تنها ناظر قانونی است که بر اجرای انتخابات نظارت می‌کند و پس از پیروزی انقلاب با وجود کارشکنی‌های فراوان و سخنان نامربوط توسط برخی افراد، کار خود را به خوبی انجام داده است.

 

وی نظارت استصوابی شورای نگهبان را ضروری دانست و ادامه داد: این نظارت باید استصوابی باشد یعنی شورای نگهبان باید صلاحیت افراد را احراز کند؛ در حالی که برخی  مخالف این نظارت هستند و می‌گویند اگر کاندیدایی مدارک شناسایی خود را ارائه بدهد و لسانا بگوید که من مسلمان هستم و التزام به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و اسلام دارم، باید از او را بپذیریم این چگونه نظارتی است؟! اگر چنین نظارتی صورت گیرد، افراد ناباب و ناصالح پایشان به انتخابات باز می‌شود واگذاری احراز صلاحیت کاندیداها به مردم سخنی باطل است و شورای نگهبان نیز به چنین سخنانی توجه نمی‌کند اما باید مراقب این فتنه‌گری‌ها باشیم.

 

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: جناح‌های سیاسیِ دارای مجوز قانونی در کشور ما شناخته شده و برای ما قابل احترام هستند اصولگرا و اصلاح‌طلب و سایر جناح‌های دارای مجوز، حقوقی دارند اما اگر فرد یا افرادی بخواهند زمانِ مانده تا انتخابات را صرف به صحنه آوردن جناح‌هایی کنند که اجازه فعالیت ندارند، مرتکب خلاف شده‌اند؛ زیرا که این خود فتنه‌ای است که سبب مشکلات فراوان می‌شود.

 

وی یادآور شد: وقتی سخن از فتنه و فتنه‌گر می‌شود، مخاطب نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب است اینها فتنه‌گر نیستند اما ممکن است در میان آنها افرادی باشند که بخواهند از فتنه دفاع کنند بنابراین منظور از فتنه، جناح خاصی نیست و این سخن نیز باطل است جریانات سیاسی دارای مجوز بالاصاله فتنه‌گر نیستند مگر اینکه خودشان بخواهند به فتنه‌گری‌ها ورود کنند لذا هر اصولگرا و هر اصلاح‌طلبی که از فتنه دفاع کند، پای فتنه‌گری را به جامعه باز کند و قصد مطرح کردن چهره فتنه‌گران را داشته باشد، همانطور که اصل فتنه مغضوب ملت است، این افراد نیز مغضوب و مطرود ملت هستند.

 

مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان اتفاقات کنونی پیش از انتخابات را مشابه رخدادهای قبل از فتنه 88 دانست و هشدار داد: دو مسأله در سال 88 سبب ایجاد فتنه شد یکی القای این شبهه بود که ممکن است انتخابات سالم برگزار نشود این زمزمه‌ها دوباره از گوشه و کنار به گوش می‌رسد این چه دروغ و تهمت بزرگی نسبت به نظام است؟! نکته دوم پیش‌بینی نتیجه انتخابات 88 بود که اکنون نیز برخی جناحهای سیاسی، خود را برنده انتخابات می‌دانند آیا اینها برای مردم تکلیف تعیین می‌کنند؟! هنوز نه کاندیدایی ثبت نام شده و نه انتخاباتی برگزار شده است./831/201/ب1

ارسال نظرات