۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۵۰۱
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خبر داد:

اجرای دوره‌های آموزشی مدیریت طرح یاوران نماز در 4 هزار مدرسه کشور

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از اجرای دوره‌های آموزشی مدیریت طرح یاوران نماز در ۴ هزار مدرسه کشور خبر داد و گفت: در این دوره‌ها مدیران مدارس آموزش دیدند که می‌توانند با حداقل هزینه و کمترین امکانات اقامه نماز را در مدارس محقق کنند.
قائم مقام ستاد اقمه نماز کشور محمود مظفر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز، 23 آبان در گردهمایی رؤسا، کارشناس مسئولان و کارشناسان ادارات قرآن، عترت نماز وزارت آموزش و پرورش که در شیراز در حال برگزاری است، گفت: همگان آرزو دارند تا فرزندان آن‌ها در سه قسمت تربیت شوند نخست اینکه بتوانند بر قوه غضبیه خود کنترل داشته باشند که مصداق آن بروز منکرات است.
 
وی با بیان اینکه غلبه قوه شهویه در بیرون فحشاست، راه درمان تمام این‌ها را نماز دانست و گفت: نماز موجب می‌شود که دانش‌آموزان از تنبلی و راحت‌طلبی دور شوند و تلاش می‌کنند تا در بارگاه خداوند مؤدب باشند از این رو این فریضه الهی در حقیقت تمرین مؤدب بودن برای فرزندان نیز هست.
 
مظفر با تأکید بر اینکه اگر اقامه نماز خوب اتفاق افتاد بسیاری مشکلات و هزینه‌های ما کم خواهد شد، به آیه 14 سوره صف «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ...؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید یاران خدا باشید...» اشاره کرد و افزود: ما برای مصداق این آیه طرحی را با کمک آموزش و پرورش تحت عنوان «مبین» اجرا کردیم.
 
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از اجرای دوره‌های آموزشی مدیریت طرح یاوران نماز در 4 هزار مدرسه کشور خبر داد و گفت: در این دوره‌ها مدیران مدارس آموزش دیدند که می‌توانند هم خود و هم دیگران را به نماز دعوت کنند و با حداقل هزینه و کمترین امکانات بتوانند اقامه نماز را در مدارس محقق کنند.
 
وی با تصریح اینکه حضور پررنگ‌تر دانش‌آموزان در مساجد از اهداف مهم این طرح بود، گفت: تأثیرات اجرای طرح‌های یاوران نماز باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان در هنگام مغرب و عشا نیز در مساجد محل خود حضور پیدا کنند و همچنین بتوانند آثار و برکات نماز را در زندگی خود دیده و لمس کنند.
 
مظفر در پایان با تأکید بر لزوم اهتمام همگانی در اقامه نماز عنوان کرد: در مدارس ما نباید تنها معلمان پرورشی و قرآن به قرآن و نماز بپردازند بلکه باید همگان دست به دست هم داده و این مسائل را محقق کنند./839/203/ب2
ارسال نظرات