۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۰۴۱۲۳
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین:

کتابخانه‌ها می‌تواند عاملی برای جذب دانش‌آموزان به مساجد باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین خطاب به کتابداران کانون‌های مساجد استان، گفت: ارتباط بین مدارس و مساجد را با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها فراموش نکنید چرا که اینگونه می‌توان دانش‌آموزان را جذب مساجد کرد.
حجت الاسلام علي رمضاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، ظهر امروز در مراسم تقدیر از کتابداران کانون‌های مساجد استان، گفت: فعالان در کتابخانه کانون‌های مساجد باید مطالعه را در دستور کار خود قرار دهند چراکه کتاب خواندن انسان را از جهل و تاریکی نجات می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه گسترش علم و آگاهی در جامعه موجب سعادت می شود، اظهار کرد: شرط اصلی کسانی که در کتابخانه فعال هستند این است که ساعاتی از روز را به بحث مطالعه اختصاص دهند تا سطح دانش و آگاهی خود را ارتقا دهند چراکه این امر انسان را در داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند.

 

افزایش مطالعه موجب کاهش مشکلات جامعه می‌شود

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین لازمه مطالعه را انس با کتاب دانست و بیان کرد: نمی شود انسان خود اهل مطالعه نباشد و سپس بخواهد چراغ راه دیگران نیز باشد بنابراین باید توجه داشت هرچه مطالعه در جامعه بیشتر شود، گسترش علمی نیز بیشتر و در نتیجه مشکلات کمتر می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه کتاب درواقع همانند یک معلم است، تصریح کرد: کتاب هر چه در دل دارد را در طبق اخلاص گذاشته و نکات مختلفی را به انسان می‌آموزد و هر کس مطالعه را از روی اخلاص انجام دهد، خود عبادت است.

 

حجت‌الاسلام رمضانی با اشاره به نکته‌ای که در بحث مطالعه و کتابخوانی اهمیت دارد، گفت: امروز باید دقت کنیم که چه کتاب‌هایی را مطالعه می‌کنیم و درواقع با توجه به این نکته می‌توانیم  یک مطالعه مفید داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه افراد ناآشنا با کتاب انسان‌های تنهایی هستند، مطرح کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم علاقه نسبت به کتاب خواندن را در جامعه بیشتر کرده و جزو کسانی باشیم که جامعه را به این سمت هدایت می‌کنیم.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به وظایف کتابداران کانون‌های مساجد تأکید کرد: توقع از کتابداران کتابخانه‌های مساجد این است که بکوشند فضای روحانی و عاطفی را در کتابخانه‌ها ایجاد کنند و خود اهل مطالعه باشند تا بتوانند کتابخوانی را ترویج دهند و اگر فرد در خانواده مطالعه کتاب داشته باشند دیگر اعضا نیز از او می‌آموزند و اثرگذار خواهد بود.

 

وی خطاب به کتابداران اظهار کرد: ارتباط بین مدارس و مساجد را با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها فراموش نکنید چراکه اینگونه می‌توان دانش آموزان را جذب مساجد کرد.

 

حجت‌الاسلام رمضانی در پایان گفت: ارتباط با مدارس، خانواده‌ها و تشویق برای مسابقه کتابخوانی از دیگر اقداماتی است که کتابداران در کانون‌های مساجد باید مورد توجه قرار دهند.

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تعدادی از کتابداران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تقدیر به عمل آمد./955/202/ب3

ارسال نظرات