۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۰۴۸۶۷

آذربایجان‌شرقی دارای بیش از هزار کانون مسجدی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از یک هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خبر داد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسن چمیده فر، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع دهیاران شهرستان مراغه برای ایجاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: هم اکنون 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال بوده و آذربایجان شرقی نیز در این زمینه از استان ها برتر است.

 

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از یک هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خبر داد و گفت: این کانون ها با هدف ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی و انقلابی ایجاد می شود و دهیاران روستاها به عنوان فعالان خط فرهنگی در این بین نقش ایفا می کنند.



وی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از قابلیت های مهم برای نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و انقلابی عنوان و اظهار کرد: مساجد نقطه آغاز انقلاب اسلامی ایران بوده و همچنان به نقش فعال خود در ترویج و گسترش انقلاب ادامه می دهد.

 


چمیده فر با تشریح نقش مساجد در اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و شیعی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بوده و بر این اساس، تقویت آرمان ها و ارتقای نقش مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب و اسلامی از اولویت های مسؤولان فرهنگی است.

 


وی ادامه داد: اصلی ترین پیام انقلاب اسلامی ایران اعتلای فرهنگ بوده و براساس شاخص های تولید فرهنگ، مصرف کالاها و دستاورده های فرهنگی و مسایل جنبی فرهنگ به دنبال تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شهرها و روستاها هستیم.

 


معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: معاون فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها را از دیگر اهداف تشکیل این کانون ها اعلام کرد.

 


چمیده فر افزود: در این راستا تمامی دهیاران می توانند در کنار تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اقدام به احداث کتابخانه های عمومی کوچک روستایی و اجرای برنامه های ترویجی فرهنگ مطالعه کنند و این اقدام ها باید توسط نهادهای ذیربط حمایت شود.
در این طرح سعی می شود که روستاها به سمت روستاهای دوستدار کتاب هدایت شود.

 


همچنین احمد دادرس فیاض، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در سخنانی با بیان ای که هم اکنون در این شهرستان 38 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال است، اظهار داشت: از این تعداد 18 باب در سطح شهر و 20 باب در روستاها فعال است که تلاش می شود تا پایان سال تعداد کانون های مراغه به 68 مورد برسد./935/203/ب1

ارسال نظرات