۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۰۴۹۵۲
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

اسلام بدون شیعه در فرهنگ غرب هضم شده/ تدریس علم بدون خدا عامل اختلاف حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه قبول نداشتن شریعت را مشکل اصلی جامعه غربی ذکر کرد و گفت: در فرهنگ اسلامی عبودیت بر عبادت مقدم است، مردم باید به این باور برسند که همه کارها مبتنی بر خداوند است.
حجت الاسلام علي صغيرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا، صبح امروز در جلسه اخلاق اساتید با عنوان «پیشگامان اخلاق طلبگی» در مدرسه علمیه خواهران الزهرا گلدشت، با اشاره به جایگاه فرهنگ و اخلاق در جامعه اسلامی و جامعه غرب، گفت: مشکل جامعه غرب، قبول نداشتن شریعت است، در جامعه غرب پاپ بر اساس دستورات دینی صحبت نمی کند مثلا می گوید جهنمی در کار نیست و در کلیسا برای همجنس بازان و دزدان و قاتلان باز است و این سخن باب بسیاری از مفاسد را باز کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به رشد و گسترش عرفان‌های کاذب تصریح کرد: عرفان‌های کاذب انسان را از خدا غافل کرده و هیچ توجهی به فقیران و توان خواهان ندارند بلکه آن ها فارغ از هر چیزی می کنند تا به آرامش برسند، در مقابل این دیدگاه‌های فرهنگی، فرهنگ اسلام و به طور خاص فرهنگ تشیع قرار گرفته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: اسلام منهای تشیع، کاملاً در فرهنگ غرب هضم شد زیرا فرهنگ غیر شیعی قائل است که حتی اگر سیاه حبشی بیاید و حکومت را غصب کند تبعیت مردم از او واجب است، این فرهنگ قطعا نمی تواند استکبار ستیز باشد، بلکه افراد شهوت ران و شکم پرست در رأس چنین حکومتی قرار گرفته‌اند و مخالفان را تکفیر می کنند.

 

حجت الاسلام صغیرا با بیان این‌که در اسلام  اصالت الله مهم است اظهار کرد: اصل، خداست، توحید و کلمه لا الله الا الله بزرگ ترین شعار است، مردم باید به این باور برسند که همه کارها مبتنی بر خواست خداوند است، از عواملی که مانع پیوند حوزه و دانشگاه می‌شود این است که در غرب علوم منهای خدا تولید می شود و در دانشگاه تدریس می شود ولی در حوزه محور خداست.

 

وی ابراز کرد: در دانشگاه نمازخانه وجود دارد، اعتکاف هست اما سکولاریسم و اومانیسم هم وجود دارد، در فرهنگ اسلام عبودیت مقدم است بر عبادت، گرچه دینداری در جامعه ضعیف شده ولی رو به معنویت آوردن در جامعه وجود دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اسلام دختر داشتن را باز شدن درهای رحمت الهی می داند اظهار کرد: غرب قائل به تساوی است مگر می شود قائل شد که به همه گیاهان، یکسان آب داد، زن اگر خودنمایی کند، قداست خود را از دست می دهد، خودنمایی کردن سبب از بین رفتن ارزش زن می شود، خودنمایی دیگر زنان، میل شوهر را نسبت به زن از بین می برد.

 

حجت الاسلام صغیرا تصریح کرد: اگر تشابه اجرا شود، نفقه و مهریه هم از بین می رود، زن مجبور است بیرون از خانه کار کند تا خرج خود را در بیاورد دیگر فرصت سرمایه گذاری برای تربیت فرزند ندارد، الگوی غربی علت مسائل اخلاقی را واکنش دیگران نسبت به انسان می داند، نباید کلام معصومین(ع) را کنار کذاشت و به مسائل غربی پرداخت، متأسفانه برخی از روحانیان در تیپ دانشجویان الهیات عمل می‌کنند نه به عنوان رهبر معنوی در جامعه و این نیازمند اصلاح در متد رفتاری و آموزشی برخی اشخاص است./1304/202/ب1

ارسال نظرات