۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۰۴۹۸۹
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش سبب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با تاکید بر هدفمند و اثرگذار بودن حضور حوزویان و روحانیان در آموزش و پرورش، گفت: همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش سبب توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی خواهد شد.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، ظهر امروز در جلسه ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، گفت: همکاری دو ستاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه برکات خوبی خواهد داشت که امیدواریم ثمره چنین همکاری‌هایی هر چه بیشتر نمایان‌تر شود.

 

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش تدوین رویکرد دینی برای دانش‌آموزان است تا در آینده بتوانند در تمامی حوزه برای آموزش وپرورش افتخار آفرینی کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین همکاری این دو ستاد را با اهمیت دانست و گفت: باید این دو ستاد وظایف خود را به خوبی با یکدیگر هماهنگ کرده باشند تا فضیلت‌های اخلاقی و همچنین تعلیم و تربیت دانش آموز که از مهم ترین وظایف این دو حوزه است به مرحله اجرا درآید.

 

وی خاطرنشان کرد: همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش موجب توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد شد.

 

این مسؤول بر ضرورت حضور طلاب در مدارس تاکید کرد و افزود: توانمندی روحانیان و ضرورت حضور آنها در مدارس بسیار دارای اهمیت است چرا که روحانیان می‌توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند.

 

حجت‌الاسلام عباسی  در پایان با تاکید بر هدفمند و اثرگذار بودن حضور حوزویان و روحانیان در آموزش و پرورش گفت: حضور پرشور دانش‌آموزان در نمازخانه مدارس از وظایف روحانیان و مبلغان در مدارس است که باید در کنار مربیان پرورشی به این کار مهم اهتمام لازم و جدیت داشته باشند./955/203/ب1

ارسال نظرات