۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۰۵۱۵۰
در ایام اربعین؛

300 مبلغ علوم دینی در موکب‌های زائران ایرانی مستقر شدند

خبرگزاری رسا ـ کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین تعداد 300 مبلغ علوم دینی را برای تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا به سرزمین عتبات عالیات اعزام کرده است که از نجف تا کربلا در موکب‌ها مستقر شده‌اند.
مبلغان اربعين پياده روي اربعين حسيني از ايران تا کربلا (شهر حميديه)

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با حضور در محل استقرار مبلغان حوزه که برای انجام فعالیت های فرهنگی تبلیغی در ایام اربعین به کربلا اعزام شده اند، تبلیغ فرهنگ عاشورا را مهم ترین رسالت روحانیان در این سرزمین مقدس خواند.

 

وی با تشریح برنامه های ویژه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین برای زائران حسینی، استقرار مبلغان در موکب های مشخص شده را ضروری دانست و تصریح کرد: مبلغان باید به صورت 24 ساعته در موکب ها حضور داشته و به اجرای برنامه های تعریف شده از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین برای زائران بپردازند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، برگزاری نماز جماعت، سخنرانی و مداحی، روایتگری قیام امام حسین علیه السلام به صورت مصور و تشکیل حلقه های پرسش و پاسخ را بخشی از برنامه های تعریف شده از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین معرفی کرد و مبلغان خواست در اجرای مناسب این برنامه ها تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی همچنین خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا عشق و شور زائران با شعور توأم شود تا از این سفر زیارتی بهره ای کسب کنند و همانطور که سیره و روش زندگی امام حسین علیه السلام را الگوی خود قرار می دهند، خود نیز الگوی مناسبی برای دیگران باشند.

 

براساس این گزارش، در حال حاضر 70 نفر از مبلغان حوزه علمیه قم در کربلا حضور دارند که پس از سخنان نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، برای استقرار در موکب های زائران ایرانی تقسیم و به محل های مشخص شده اعزام شدند تا به اجرای فعالیت های فرهنگی عنوان شده بپردازند.

 

کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین تعداد 300 مبلغ علوم دینی را برای امر تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا به سرزمین عتبات عالیات اعزام کرده است که در نجف، بین راه کربلا تا نجف و کربلا، مستقر شده و هر مبلغ با توجه به تواناییش فعالیت خاصی را انجام می دهد./1330/د101/ف2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات