۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۰۵۱۹۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

هوشیاری نیروهای مؤمن نقشه نفوذ دشمن را ناکام می‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: باید از هر نوع نفوذ مراقبت کرد و دشمنان اسلام را که در تلاشند با نفوذ، تفکرات و اندیشه های مردم جامعه ما را تغییر داده و به واسطه آن ارزش ها را در کشور دگرگون کرده و سبک زندگی اسلامی را تغییر دهند، ناکام گذاشت.
نماز جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت ابدی انسان، اظهار داشت: تجمع 25 میلیون زائر در حرم امام حسین(ع) نشانگر مقام والای سید و سالار شهیدان در نزد خدای منان است و این حداثه در عصر عاشورا هرگز به فکر و مخیله دشمنان اباعبدالله(ع) و یزیدیان خطور نمی کرد.

 

وی با اشاره به پاداش عظیمی که خدای متعال برای زائرین اربعین حسینی(ع) در نظر گرفته است، گفت: در روایات است که به زیارت اربعین رفتن از نشانه های مومن است و اینکه هر کس به زیارت حرم اباعبدالله الحسین(ع) برود مانند آن است که خدای متعال را در عرشش ملاقات کرده است.

 

سرپرست خانوار باید نسبت به اعضای خانواده سخی باشد

امام جمعه ارومیه با اشاره به مباحث خانوادگی و رفتار در خانواده، گفت: سرپرست خانواده باید نسبت به اعضای خانوداه سخاوتمند باشد و با دستی گشاده، نه بخل و خساست رفتار کند.

 

وی افزود: دین اسلام ما را سفارش به رفتاری سخاوتمندانه با نوع بشر کرده است و از بخل ورزی و خساست منع می کند و آیات قرآن که در این زمینه نازل شده اند شاهد بر این مساله هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: اگر انسان امکان و توان مالی دارد باید برای خانواده و فرزندان خود هزینه کند و مانند کسی نباشد با وجود مال و ثروت به مانند فقیران زندگی می کند و امام علی(ع) در مورد چنین افرادی می فرمایند: «مانند فقیران زندگی می کنند در حالی که خدا از آن ها در روز قیامت به مانند ثروتمندان حساب می کشد».

 

هوشیاری نیروهای مومن نقشه نفوذ دشمنان را ناکام می گذارد

امام جمعه ارومیه با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فرماندهان بسیج مستضعفین کشور، خاطرنشان کرد: صحبت هایی که مقام عظمای ولایت در این مراسم بیان فرمودند از اهمیت بالایی برخوردار است و همه مردم و به ویژه مسؤولانی که تصمیم ساز هستند باید به دقت بررسی کرده و مطالبات ایشان را عملیاتی کنند.

 

وی اصلی ترین دغدغه امام خامنه ای را مساله نفوذ فرهنگ بیگانه عنوان و تصریح کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مساله نفوذ خواست و هدف دشمنان اسلام است و برای رسیدن به این هدف همیشه در تلاش و تکاپو هستند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نفوذ موردی و نفوذ شبکه ای را دو نمونه از دغدغه های مقام عظمای ولایت دانست و گفت: باید از هر دو نوع نفوذ مراقبت و مقابله کرد و دشمنان اسلام را که در تلاشند با نفوذ تفکرات و اندیشه های مردم جامعه ما را تغییر دهند و به واسطه آن ارزش ها را در کشور دگرگون کرده و سبک زندگی اسلامی را تغییر دهند، ناکام گذاشت.

 

نفوذ تغییر نرم ارزش ها است

امام جمعه ارومیه نفوذ را روش نرمی برای تغییر ارزش ها و هنجارها در یک جامعه اسلامی عنوان و اضافه کرد: اگر به گذشته مثلا حدود 60 سال پیش برگردیم مسایلی مانند همجنسگرایی بسیار مساله قبیحی بود، اما در اثر نفوذ فرهنگی و تکرار ضد ارزش ها به عنوان ارزش امروز در برخی دولت ها در مجلس شان قانونی برای علنی شدن این مساله تصویب کرده و برخی دولتمرادن شان هم به این مساله مبتلا شده و به آن افتخار می کنند.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری پول و مسایل جنسی را دو راه نفوذ دشمنان اسلامی و شیاطین اعلام فرمودند، خاطرنشان کرد: هدف دشمنان نفوذ در افراد تصمیم ساز کشور است تا از طریق آنان اهداف شوم خود را در کشور ما عملی کنند.

 

تریبون داران حق سوء استفاده از موقعیت خود را ندارند

استاد حوزه و دانشگاه مراقبت و مقابله با نفوذ را وظیفه همگانی عنوان و تأکید کرد: کسانی که تریبون در دست دارند باید متوجه باشند که این تریبون را نظام اسلامی در اختیار آنان قرار داده است و از آن تنها برای نشر اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اصول اساسی انقلاب که در فرمایشات و تاکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی(ره) آمده است، گفت: بر اساس وصیت امام راحل(ره) ما نباید اجازه دهیم هر کس در هر مقامی که هست به اصول و ارزش های ما حمله کرده و علیه آن ها اقدامی و یا کوچکترین حرکتی بکند و فرد خاطی باید سر جای خود نشانده شود.

 

تضییع اصول انقلاب اسلامی و عادی سازی نفوذ خیانت به کشور و انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه پایان حکومت های جور و ستم نشانه هایی دارد، افزود: امام علی(ع) علامت پایان حکومت ها را در چهار مساله؛ تضییع اصول و ارزش ها، مغرور شدن و تمسک به غرور، تقدم انسان های رذل بر صالحان و تمسک به حیله و فتنه گری برای حفظ بقا خود دانستند.

 

وی درخواست امام راحل(ره) را مقابله جدی با افراد نفوذی عنوان و تصریح کرد: از جمله راه های تضییع اصول مساله نفوذ و استقبال از آن است، بنابراین اگر کسی در کشور ما سعی دارد حساسیت ها را نسبت به این مساله در کشور از بین ببرد، به طور حتم این فرد اصول اولیه انقلاب را تضییع می کند و بر اساس فرمایش امام راحل(ره) مرتکب بزرگترین گناه ها و خیانت ها می شود.

 

نامزدهای انتخاباتی خود را وامدار صاحبان قدرت نکنند

امام جمعه ارومیه با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: کسانی که برای انتخابات آتی نامزد می شوند، باید از وابستگی به صاحبان قدرت و ثروت خودداری کنند، چون چنین فردی خود را وامدار اشخاص و گروه ها می کند و در آینده مجبور است که مطابق میل آنان عمل کند، بنابراین از چنین نماینده ای انتظار خیر و کار برای مردم نباید داشت./936/201/ب1

ارسال نظرات