۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۳۰۵۶۸۴
حجت الاسلام کفیل:

جهانی شدن شناخت امام حسین مقدمه‌ ظهور است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه گام اول زیارت اربعین امام شناسی است، گفت: دنیا باید امام حسین(ع) را بشناسد تا بتواند عصر ظهور را درک کند.
زيارت امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا کفیل ظهر امروز در بخش اول برنامه آفتاب شرقی با بیان اینکه گام اول زیارت اربعین امام شناسی است، افزود: کسی که امام عصر خود را بشناسد به راه نجات رسیده و از مرگ جاهلی رها شده است.

 

وی تصریح کرد: رسالت امام در جامعه بشری تغییر و تحول درونی انسان‌ها و هدایت آن‌ها به همین وسیله است که عاشورا و زیارت اربعین این عنصر را دارد و محال است کسی امام حسین(ع) و ائمه معصوم(ع) را زیارت کند و در او تغییر اساسی و تحول درونی ایجاد نشود.

 

رییس مرکز تخصصی نماز با تأکید بر اینکه هدف از شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان در روز عاشورا ایجاد تحول در انسان‌ها و هدایت بشر در طول ادوار مختلف تاریخی بود، اظهار کرد: دلیل مقابله با امام حسین(ع) علاقه به دنیا و دنیا دوستی بود.

 

حجت‌الاسلام کفیل با اشاره به اینکه کسی که عاشق دنیا شود نمی‌تواند عاشق چیز دیگری شود، تصریح کرد: دنیا انسان را از خدا و آنچه رنگ خدایی دارد جدا می‌کند بنابراین باید تا جایی که می‌توانیم باید از حب دنیا دوری کرده و سعی کنیم از دنیا در حد تعادل بهره بگیریم.

 

وی افزود: زیارت اربعین بسترهای ظهور را آماده می‌کند و به عبارت دیگر دنیا باید امام حسین(ع) را بشناسد تا بتواند به عصر ظهور برسد.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: هنگامی که امام زمان(عج) در کعبه می‌خواهند خود را به دیگران معرفی کرده و عصر ظهور و قیام جهانی خود را آغاز کنند ابتدا روضه امام حسین(ع) را می‌خوانند و بعد از آن خود را منتقم خون حسینی معرفی می‌کنند به همین دلیل همانطور که گفته شد ظهور با شناخت امام حسین(ع) آغاز می شود.

 

حجت‌الاسلام کفیل با بیان اینکه اگر ما می‌خواهیم به عصر ظهور برسیم باید دنیا را با عاشورا و فلسفه حسینی آشنا کنیم، ادامه داد: جهانی کردن قیام عاشورا مهم‌ترین رسالت منتظران فرج است.

 

وی افزود: اگر دنیا با فلسفه عاشورا و قیام حسینی آشنا شود ریشه‌های ظلم و ستم متزلزل خواهد شد زیرا غیر ممکن است کسی با قیام عاشورا آشنا شود ولی چشم‌های خود را به روی فساد و ظلم ببندد.

 

رییس مرکز تخصصی نماز یادآور شد: پیام زیارت اربعین، پیام عدالت خواهی برای همه جهان است و پیاده روی اربعین به خوبی می‌تواند این پیام را به جهانیان انتقال دهد./968/پ202/ف

ارسال نظرات