۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۰۵۸۱۷
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

دشمن به دنبال ایجاد خلأ فرهنگی و تثبیت فرهنگ بیگانه در کشور از راه نفوذ است

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به راه های دشمن برای رسیدن به اهداف فرهنگی، گفت: دشمن از دو راه عمده برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برد، نخست به تخلیه فرهنگ دینی در جامعه می‌پردازد و پس از ایجاد خلأ فرهنگی، فرهنگ بیگانه را در جامعه تثبیت می‌کند، در واقع دشمن برای زندگی، گفتار و پوشش ما برنامه ریزی کرده است.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت‌الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن  و عوامل وادادگی فرهنگی گفت: تصور این‌که دشمن از دشمنی خود بویژه با نظام اسلامی ما که یک نظام ولایی است دست کشیده است، تصور غلطی است، دشمن ابتدا از طریق نظامی ما را مورد هجمه قرار داد اما پس از نتیجه نگرفتن از آن تاکتیک خود را به هجمه فرهنگی تغییر داد و امروزه حتی به دنبال قتل عام فرهنگی است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در ادامه افزود: دشمن در راستای هجمه فرهنگی اقدام به اشاعه فرهنگ نادرست به جای فرهنگ درست کرد، اشاعه فرهنگ غلط نیز یکی از راه‌های نفوذ و ابتذال فرهنگی است که انجام ندادن امر به معروف و نهی از منکر از جمله عواملی است که باعث ایجاد چنین امری می‌شود.

 

وی اباحه گری را از موارد اشاعه فرهنگی غلط دانست و بیان داشت: اباحه گری در زندگی شخصی و اجتماعی از موارد اشاعه فرهنگ غلط است، دشمن سعی دارد به اشاعه این امر بپردازد که احکام الهی مختص زمان گذشته بوده و امروزه کاربرد ندارند، همچنین آنان به دنبال کاهش حیا در جامعه هستند و حجاب و محدودیت‌های رفتاری ما را مورد حمله قرار داده‌اند.

 

حجت‌الاسلام کاظم لو سپس به سایر موارد اشاعه فرهنگی غلط اشاره کرد و ابراز داشت: بی اعتنایی به ارزش‌های دینی و انقلابی نیز از سایر مصادیق اشاعه فرهنگی غلط است، دشمن در این راستا سعی دارد نسل امروز را نسبت به  ارزش‌های جمهوری اسلامی بی تفاوت کند، همچنین به دنبال جداسازی جامعه از عوامل پیدایش نظام اسلامی و دینی است.

 

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا به گونه‌ای فرهنگ سازی کند که مردم از وحدت و ولایت فقیه به عنوان عوامل پیدایش جمهوری اسلامی فاصله بگیرند و یا نسبت به آن بی اعتنا باشند تا از طریق آن بتوانند به اهداف خود دست یابند.

 

این مسؤول تأکید کرد: دشمن از دو راه عمده برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برد، نخست به تخلیه فرهنگ دینی  در جامعه می‌پردازد و پس از ایجاد خلا فرهنگی  فرهنگ بیگانه را در جامعه تثبیت می‌کند، در واقع دشمن برای زندگی، گفتار و پوشش ما برنامه ریزی کرده است.

 

وی در بیان علت وادادگی فرهنگی در برخی هنرمندان مشهور سینما بیان کرد: به طور معمول بزرگان هر فرهنگی موید یا مخرب آن فرهنگ هستند، با کمال تأسف برخی هنرمندان ما به علت ترس از دشمن و یا دانش آموخته فرهنگ غربی بودن مخرب فرهنگ هستند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: گاهی افراد به علت داشتن ترس‌های تصوری ممکن است با پیام‌هایی با این محتوا که هنرمندان را تحویل نمی‌گیرند بترسند و یا با تطمیع از طرف دنیای غرب به نوعی خود را بفروشند، که چنین مواردی در رابطه با افراد سست عنصر صادق است، مسؤولین نیز نباید نسبت به این گونه امور بی اعتنا باشند.

 

حجت‌الاسلام کاظم لو در پایان به نقش تبعیت از ولی فقیه در مبارزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که آگاه ترین فرد برای جامعه ما ولی فقیه است، لازم است مردم در موضوعات مختلف حول گفتار ایشان جمع شوند و راه نفوذ دشمن را ببندند چرا که دشمن بیکار ننشسته، بنابراین غفلت از دشمن آن ها را بزرگ می‌کند./955/302/ب2

ارسال نظرات