۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۰۶۵۴۷

اخبار کوتاه آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ حضور بنیاد پژوهش های اسلامی رضوی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش مشهد، بازگشت خادمان رضوی از باشکوهترین اجتماع جهان اسلام، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه زائران غیرایرانی و پخش برنامه های مناسبتی شبکه الکوثر ویژه زائران غیر ایرانی از عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، بنیاد پژوهش های اسلامی در کنار سایر مؤسسات آستان قدس رضوی، در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری مشهد حضوری گسترده و فعال دارد.

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، در تالار فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد به معرفی 139 عنوان در 142 جلد محصولات پژوهشی جدیدالانتشار خود در سال جاری می پردازد.

همچنین این بنیاد کتاب‌های شاخص و برگزیده که شامل 11 عنوان اثر در سال جاری و بیش از 100 عنوان کتاب از ابتدای تاسیس این مرکز علمی، پژوهشی بوده است را در این نمایشگاه عرضه کرده و در معرض دید مخاطبان قرار می دهد.

نشست‌های علمی بنیاد در سال جاری شامل نشست های «امام رضا(ع)، سبک زندگی، همدلی و همزبانی»، «هم اندیشی مؤلفان کتاب رضوی» و «اربعین و نقش آن در احیای نهضت امام حسین(ع)» در بخش دیگری از غرفه بنیاد معرفی شده است.

با توجه به اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن آوری مشهد با محوریت و رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شده است، این بنیاد به ارائه گزارشی از 8 نشست تخصصی با موضوع اقتصاد مقاومتی که در سال 1392 و 1393 برگزار کرده است، می پردازد.

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی همچنین غرفه‌ای برای مشاوره وپاسخ به سؤالات مخاطبان، با حضور پژوهشگرانی از گروه‌های مختلف پژوهشی این مرکز علمی در این نمایشگاه اختصاص داده است.

لازم به یادآوری است؛ نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن آوری مشهد، از 13 تا 16 آذر ماه سال جاری از ساعت 10 تا 18 در نمایشگاه بین المللی مشهد در حال برگزاری است.

 

کلاس های آموزشی ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی از برگزاری کلاس های آموزشی ویژه زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی همزمان با دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

سید محمدجواد هاشمی نژاد با بیان این خبر اعلام کرد: بخش آموزشی مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، کلاس ها و کارگاه های آموزشی با محوریت تبیین سیره اخلاقی و سیاسی امام رضا(ع) را ویژه زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی تدارک دیده است.

وی گفت: کلاس های ویژه زائران عرب زبان با حضور اساتید مطرحی همچون احمد آل سلیمان، سلیمان سلیمان و شیخ علاء همه روزه از ساعت 10 در رواق دارالرحمه برگزار می شود.

هاشمی نژاد تصریح کرد: پیامبر رحمه للعالمین(ص)، واکاوی صلح امام حسن مجتبی(ع)، تحلیل و بررسی اختناق موجود در عصر رضوی، حرم شناسی و سیره رضوی با محوریت هجرت سیاسی امام رضا(ع) از جمله موضوعات این کلاس های آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه زائران اردوزبان نیز می توانند همه روزه در رواق کوثر از این کلاس ها بهره مند شوند، اظهار کرد: اساتیدی همچون شهرزاد، سید سبط حیدر زیدی و سید مرتضی حسین نقوی در این کلاس ها به تبیین و واکاوی صلح امام حسن مجتبی(ع) و دستاوردهای هجرت امام رضا(ع) می پردازند.

 

بازگشت خادمان رضوی از باشکوهترین اجتماع جهان اسلام

خادمان بارگاه منور رضوی که برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به کربلای معلی سفر کرده بودند، به مشهدالرضا بازگشتند.

برای اولین بار و با موافقت آیت االله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی 210 تن از خادمان بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا(ع) برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین سرور و سالار شهیدان عازم کربلا شدند.

آستان قدس رضوی بالغ بر یک و نیم میلیون قلم مواد غذایی اهدایی خود رادر قالب 32 کامیون و تریلر در 4 موکبی که به نام مبارک امام رضا(ع) برپا شده بود در مسیر راهپیمایان اربعین حسینی توزیع کرد.

افراد اعزامی در این سفر از بین شش هزار و 500 نفر از خدام به صورت قرعه کشی انتخاب شده بودند و همگی با لباس متحدالشکل خادمی و با در دست داشتن پرچم گنبد بارگاه منور رضوی در این راهپیمایی شرکت کردند و در شهرهای نجف و کربلا نیز به عزاداری پرداختند که شور و حال وصف ناپذیری را ایجاد کرد.

 

پخش برنامه های مناسبتی شبکه الکوثر ویژه زائران غیر ایرانی

همزمان با دهه پایانی ماه صفر، برنامه‌های ویژه‌ای برای زائران عرب زبان حرم مطهر رضوی از شبکه جهانی الکوثر پخش می‌شود.

با توجه به حضور گسترده زائران غیرایرانی از کشورهای مختلف به حرم مطهر رضوی و بهره مندی از برکات این ایام، برنامه ‌های ویژه‌ای از شبکه جهانی الکوثر برای مخاطبان عرب زبان بارگاه منور رضوی پخش می‌شود.

یکی از این برنامه ها با عنوان «ثامن الحجج» به صورت زنده و مستقیم در شب های 18 تا 21 آذر از ساعت 22 به مدت یک ساعت روی آنتن می رود و شیخ اسد القصیر، دکتر رستمی و دکتر فقیه از اساتید و سخنرانان این شبکه خواهند بود که به تبیین و واکاوی «صلح امام حسن(ع)» و «امام رضا(ع) و مواجهه با استکبار» خواهند پرداخت.

یادآور می شود؛ شبکه جهانی الکوثر از فروردین امسال و همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) فعالیت خود را برای زائران عرب زبان حرم مطهر رضوی آغاز کرده است./1308/203/ب3

 

ارسال نظرات