۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۴۰۲
استاد حوزه علمیه:

هیچگاه ملت ایران آمریکا و انگلیس را ارباب خود قرار نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله تاکندی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی عاشق ولایت هستند، گفت: محال است ملت ایران، آمریکا و انگلیس را اربابان خود قرار دهند.
آيت الله تاکندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، آیت‌الله محمدی تاکندی استاد حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در نشست خبری بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی که در سالن جلسات باغستان بزگزار شد، گفت: پیامبر اعظم(ص) طبق دستور خداوند تربیت بشریت را برعهده امامان معصوم قرار داده و در زمان غیبت آخرین امام و منجی بشریت، تربیت انسان‌ها برعهده علما قرار دارد.

 

وی با اشاره به حکومت اسلامی که طی مدتی کوتاه در اسپانیا برپا شد، گفت: این جامعه اسلامی با مکر و حیله انگلیس و کشورهای اروپایی سرنگون شد.

 

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: پس از سرنگونی جامعه اسلامی اسپانیا تحلیل‌گران به دنبال این بودند که به چرایی این اتفاق پی ببرند و در نهایت عامل آن را در چهار دلیل خلاصه کردند.

 

آیت‌الله تاکندی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروزه حکومت اسلامی ایران با قدرت پیش می‌رود به این دلیل است که ما امام حسین(ع) را داریم و مکتب عاشورا با فرهنگ ما عجین شده است که متاسفانه اسپانیا از نعمت شناخت و بهره‌مندی از وجود اباعبدالله الحسین(ع) محروم بود.

 

وی اضافه کرد: از دیگر دلایل استحکام حکومت اسلامی ایران این است که علما و روحانیان در میان مردم حضور دارند و ما مفتخریم که در زمان غیبت امام زمان(عج) علما در جامعه فعالیت داشته و در میان مردم حضور دارند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: علمای اسلام و بزرگان دین معروف به تقوا و ساده‌زیستی هستند اما متاسفانه ما قدر بزرگان دین را تا زنده‌‌اند، نمی‌دانیم.

 

وی با اشاره به علاقه مردم به جامعه روحانیت تصریح کرد: در اصل یکی از مهم‌ترین دلایل اینکه مردم در زمان انتخابات به دکتر روحانی رأی دادند همین بود که وی لباس روحانیت بر تن داشته و آخوند بود؛ ملت دوست داشتند روحانیت سر کار بیاید.

 

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری در بیان دلایل سرنگونی اسلام در اسپانیا با تاکید بر اینکه وجود و حضور علما در این کشور کمرنگ بوده است، ابراز کرد: وجود حرم مقدس امام و امزاده‌ها در هر کشوری به نوعی یک نقطه اتصال است همان‌طوری که می‌بینیم وجود امامزاده‌ها در هر نقطه‌ای از ایران اسلامی در دل مردم محبت و معرفت به اهل بیت(ع) را دوچندان کرده است.

 

آیت‌الله تاکندی در پایان یکی دیگر از دلایل سرنگونی اسپانیا را نداشتن امید به ظهور و آمدن منجی دانست و گفت: ملت ایران عاشق ولایت بوده و محال ممکن است که اصل ولایت را رها کنند و آمریکا و انگلیس را ارباب خود قرار دهند./955/202/ب1

ارسال نظرات