۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۰۹۴۸۷

آخرین اخبار از آزمون علمی مجلس خبرگان رهبری/ معیار قبولی در آزمون کتبی

خبرگزاری رسا ـ آزمون کتبی داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری با حضور 400 نفر از ثبت نام کنندگان در محل دبیرخانه این نهاد در قم برگزار و طبق اعلام آیت الله مؤمن نتایج آزمون در کوتاهترین زمان ممکن اعلام خواهد شد.
مجلس خبرگان رهبري جلسه پاياني هجدهمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون کتبی داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از صبح امروز آغاز شده بود، ساعات پایانی خود را پشت سر می گذارد.

 

بر اساس گزارش رسا، آزمون خبرگان رو به اتمام است و اکثر داوطلبان از محل آزمون کتبی خارج شده اند.

 

داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری بعد از خروج از جلسه امتحان از روند برگزاری این آزمون ابراز رضایت و سؤالات طراحی شده را دقیق و علمی توصیف کردند و از طراحان سؤالات تشکر کردند و برگزاری این آزمون را برای سنجش توان افراد لازم دانستند.

 

حجت الاسلام قنبر درویشی از داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری در گفت وگو با رسا آزمون برگزار شده را عالی توصیف کرد و گفت: آزمون با آرامش و نظم کامل برگزار شد و سؤالات نیز خوب و دقیق طراحی شده بود.

 

حجت الاسلام سقای بی ریا یکی از داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری بعد از خروج از جلسه امتحان به خبرنگاران گفت: این آزمون یکی از بهترین راه ها برای احراز صلاحیت ها است و باید طبق قانون برگزار شود.

 

وی تاکید کرد: آزمون کتبی خبرگان، آزمون خوبی بود و سؤالات طرح شده نیز مطلوب بود.

 

وی که داوطلب انتخابات مجلس دهم نیز شده است، در ارتباط با این انتخابات و موضع جبهه پایداری در این خصوص تاکید کرد: ما به ائتلاف بزرگ اصولگرایان پایبندیم و هیچ لیست موازی هم نخواهیم داد.

 

حجت الاسلام سید علی یثربی از دیگر داوطلبان نمایندگی خبرگان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آزمون در شرایط بسیار خوبی برگزار شد و هر کس که شایسته باشد از آن سربلند بیرون خواهد آمد.

 

وی که برای انتخابات مجلس دهم نیز از شهر مقدس قم کاندیدا شده است، در ارتباط با این انتخابات خاطرنشان کرد: اگر در لیست جامعه مدرسین نباشم خودم را خسته نخواهم کرد؛ البته لیست دادن جامعه مدرسین هم در هاله ای از ابهام است.

 

گفتنی است، آزمون کتبی مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه فقه، اصول و اجتهادی برگزار می شود.

 

این آزمون در مجموع 60 نمره دارد و هر داوطلبی که بتواند 36 نمره کسب کند، در آزمون پذیرفته و به امتحان شفاهی دعوت خواهد شد.

 

زمان امتحان شفاهی نیز بعد از بررسی آزمون کتبی به داوطلبان اعلام خواهد شد./858/پ202/ج
 

ارسال نظرات