۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۹۵۲۷
امام جمعه شهرستان چمران:

مسؤولیت عمده حرکت نوین اسلامی بر عهده علما و فرهیختگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان چمران با اشاره به این که در طول تاریخ سیاستمداران نشان دادند که انسان های مصلحت طلبی هستند و برای رسیدن به منافع شخصی خود، اسلام، دین و هر چیز دیگر را زیرپا خواهند گذاشت، گفت: مسؤولیت عمده حرکت نوین اسلامی برعهده علما، فرهیختگان جمهوری اسلامی است؛ چراکه ایران پرچمدار این حرکت است.
 همايش ملي تمدن نوين اسلامي

حجت الاسلام سید منتصر هاشمی امام جمعه شهرستان چمران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تعریفی از تمدن نوین اسلامی مبنی براین که زندگی و سلوک جمعیت برپایه نظام اجتماعی و رفتار در دوره تاریخی خاص و جغرافیا، ابراز داشت: تمدن ایران که براساس تعابیر رهبرمعظم انقلاب بر احیای تمدن نوین اسلامی، اخلاق و منش اسلامی تأکید دارد.

 

وی با اشاره به این که ولی امر مسلمین این تمدن را به دو قسمت حقیقی و ابزاری تقسیم کردند، خاطرنشان کرد: حقیقی در واقع به معنای رفتار، اخلاق اسلامی، سبک زندگی اسلامی و ابزاری نیز به معنای پیشرفت ابعاد علمی، اقتصادی و فرهنگی است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اختلاف های آشکار قبل و بعد از انقلاب اسلامی در زمینه تمدن جمهوری اسلامی ایران، افزود: شروع تمدن نوین اسلامی در عصر حاضر، در واقع جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه شهرستان چمران با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب مبنی براین که این عمدتا خطاب به علمای دین و روشنفکران راستین است، بنده دیگر چندان امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام ندارم، ادامه داد: این سخن رهبری به سبب این است که قتل عام در امت های اسلام توسط سیاستمداران صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که در طول تاریخ سیاستمداران نشان دادند که انسان های مصلحت طلبی هستند و برای رسیدن به منافع شخصی خود، اسلام، دین و هر چیز دیگر را زیرپا خواهند گذاشت، بیان داشت: توسعه دین، حفظ و جان فشانی در این زمینه از دوران پیامبراکرم(ص) تا امروز از جانب علما و روشنفکران صورت گرفته است.

 

وی با تأکید براین نکته که مسؤولیت عمده حرکت نوین اسلامی برعهده علما، فرهیختگان جمهوری اسلامی است؛ چراکه ایران پرچمدار این حرکت است، عنوان کرد: در حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید مراکزی برای احیا و پیگیری تمدن نوین اسلامی ایجاد شود./9453/302/ب3

ارسال نظرات