۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۲۹۳
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

اگر پول عربستان در مسیر وحدت اسلامی خرج می شد اسرائیل غاصب وجود نداشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غیبی با ابراز تاسف از اقدامات برخی از کشورهای مسلمان که باعث ایجاد اختلافات شدید بین مسلمانان شده اند، گفت: اگر کشور سعودی یک درصد از پول‌های خود را که خرج مبارزه مسلمانان و کشتن آنها می کند، خرج مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل که دشمن قسم خورده اسلام است می کرد الان دیگر چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند.
اسرائيل

حجت الاسلام علی رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه وحدت یکی از آموزه های دین اسلام و از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: کشور ایران اسلامی به تبع پیامبر اکرم(ص) منادی وحدت بین مسلمانان است در حال حاضر ما نسبت به هر زمان دیگر به وحدت بین مسلمین نیاز داریم؛ اما باید توجه داشته باشیم وحدت به این معنا نیست که ما دست از عقاید خود بکشیم.

وی ادامه داد: نباید وحدت تنها یک کلمه لفظی و تبلیغاتی تلقی شود، همان گونه که در آیات و روایات فراوانی از کلمه وحدت نام برده شده است باید وحدت در معنای واقعی خودش عملی شود.

نماینده طلاب و فضلای تبریز با بیان اینکه کم کم نام دشمنان قسم خورده اسلام به سوی فراموشی سپرده شد، ابراز کرد: در واقع این دشمنان در پشت پرده کارهای خود را به صورت غیر مستقیم و توسط افراد دیگری به جلو می برند دشمنان فرقه های مانند وهابیت، داعش به وجود آوردند که برنامه های خودشان که تضعیف اسلام است را به پیش ببرند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: روحانیون باید در راه وحدت حرکت کنند و عملا وحدت شیعه را با سایر مسلمانان نشان دهند، در کشور ایران اسلامی این مسأله به بهترین شکل رخ داده است، همان طور که مشاهده می‏شود در شهرهای سنی نشین ایران بین سنی‌ها و شیعیان محبت و مهربانی بسیار فراوانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت اسلامی باید وحدت هویتی و دینی باهم داشته باشند که این وحدت واقعی و حقیقی است، گفت: بقیه وحدت ها مانند وحدت زبانی، رنگی، جغرافیایی و فرهنگی وحدت اعتباری هستند آن که حقیقتا وحدت می آورد وحدت هویتی دینی است.

حجت الاسلام غیبی افزود: پیامبر اکرم جامعه مسلمان را به اجزای یک بدن تشبیه کردند و فرمودند اگر مسلمانی در گوشه ای از جهان دارای درد و ناراحتی بود بقیه مسلمانان باید از این موضوع ناراحت شوند همچنین در جای دیگر می فرمایند به توحید نمی رسید مگر با وحدت کلمه، اگر در بین ما اختلاف باشد ما ظرفیت خودمان را از بین می بریم و رشد نخواهیم کرد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با ابراز تاسف از اقدامات برخی از کشورهای مسلمان که باعث ایجاد اختلافات شدید بین مسلمانان شده اند، گفت: اگر کشور سعودی یک درصد از پول‌های خود را که خرج مبارزه مسلمانان و کشتن آنها می کند، خرج مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل که دشمن قسم خورده اسلام است می کرد الان دیگر چیزی از اسرائیل باقی نمی ماند.

نماینده طلاب و فضلای تبریز در پایان خاطرنشان کرد: سران و حکام وابسته به استکبار جهانی گوش شنوایی برای شنیدن دعوت به وحدت و منادی اسلامی ندارند و این باعث شد که مسلمانان دچار درگیری و اختلاف در بین خودشان شوند./875/ت302/س
 

ارسال نظرات