۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۱۰۲۹۵
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

مبلغان باید تمرکزشان بر نقاط مشترک باشد نه نقاط اختلاف

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید موسی موسوی با بیان اینکه دشمنان در سنی‏ها فرقه های را به وجود آوردند مانند وهابیت، داعش و سلفی ها برای از بین بردن شیعیان و در شیعیان هم گروهای را به وجود آوردند برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، گفت: رهبر معظم انقلاب هم به این موضوع اشاره کردند که آنها شیعه لندنی را به وجود آوردند تا از این طریق بتوانند در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.
وحدت وحدت

حجت الاسلام سید موسی موسوی، دبیر علمی کمیته های معارف و تبلیغ و فقه و اصول حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه وحدت اسلامی به معنای دست برداشتن از اعتقادات مذهبی خود نیست، تصریح کرد: یعنی اگر ما می گوییم وحدت اسلامی، به این معنا نیست که شیعه از اعتقاداتش باید دست بردارد، در واقع هیچ وقت نمی‏شود وحدت را به این گونه معنا کرد.


 وی با ابراز تاسف گفت: بعضی از افراد هستند که این مساله را به خوبی درک نکردند و وقتی گفته می شود وحدت، می گویند که چرا ما باید با بقیه وحدت داشته باشیم در صورتی که این همه با هم اختلاف داریم.


حجت الاسلام موسوی ادامه داد: وحدت به این معنا است که ما این اختلافات را نبینیم و نقطه های مشترک را برجسته تر نشان بدهیم، بنابراین وحدت به معنای دست برداشتن هر دو طرف از اعتقاداتشان نیست و همچنین به این معنا نیست که تلاش کنیم طرف مقابل را به کاری وادار کنیم که  از اعتقاداتش دست بردارد.


عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه وحدت به معنای تمرکز کردن بر نقطه مشترکات است، ابراز کرد: با این مقدمه وظیفه مبلغان دین مشخص می شود، وظیفه مبلغی که می خواهد در حوزه دین تبلیغ کند این است که باید مشترکات مسلمانان را برای دنیای اسلام به صورت برجسته تری به نمایش بگذارد.


حجت الاسلام موسوی افزود: ظلم ستیزی یک مشترکی است بین شیعیان و اهل سنت که در قرآن آمده است، بنابراین من به عنوان مبلغ باید بر این اساس تبلیغ کنم و نباید موارد خواصی که در مذهب تشیع است و اهل سنت هم از این مورد بیزارهستند پرداخته شود، در این صورت باعث ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان خواهیم شد.


وی با اشاره به اینکه اگر مبلغ تمرکزش بر نقطه مشترکات باشد نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بین سایر ادیان نیز می تواند تاثیر گذارتر باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال نقطه مشترک بین مسلمانان و مسیحیت باور به خدا است که مبلغ باید در این زمینه با فرد مسیحی ارتباط برقرار سازد.


استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در میان مسلمانان نقاط مشترک بسیار زیادی است و چند نقطه اختلاف هم وجود دارد، بنابراین اگر مبلغ بر روی نقطه اختلاف تمرکز کند باعث ایجاد تفرقه خواهد شد و بلاهای زیادی بر سر مسلمانان آورده شود.

 

تفرقه بیانداز و حکومت کن
حجت الاسلام موسوی افزود: در بین دشمنان اسلام واژه‏ای است که می گویند «تفرقه بیانداز و حکومت کن» که حقیقتا این اتفاق می تواند رخ بدهد، دشمنان در واقع مسلمانان را با هم درگیر می کنند که این راه راحترین نوع مبارزه با مسلمانان است و نیازی هم به جنگ فیزیکی با مسلمانان ندارند برای اینکه آن را ضعیف سازند.


دبیر علمی کمیته های معارف و تبلیغ و فقه و اصول حوزه های علمیه سراسر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان در سنی‏ها فرقه های را به وجود آوردند مانند وهابیت، داعش و سلفی ها برای از بین بردن شیعیان و در شیعیان هم گروهای را به وجود آوردند برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، که رهبر معظم انقلاب هم به این موضوع اشاره داشت که آنها شیعه لندنی را به وجود آوردند تا از این طریق بتوانند در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند./875/ت302/ف

ارسال نظرات