۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۳۱۰۷۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت در انتخابات جامعه را از ضربات احتمالی مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که وظیفه شرعی و قانونی شورای نگهبان رد صلاحیت افرادی است که می توانند برای نظام مشکل آفرین شوند، گفت: جلوگیری از ورود چنین افرادی، جامعه را از ضربات احتمالی مصون می دارد.
حجت الاسلام محمود رضا قاسمي

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به رشد تصاعدی تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری سال جاری، گفت: این گسترش نمی تواند مناسب باشد، چرا که برخی از افراد دارای شرایط ابتدایی برای ثبت نام به عنوان یک کاندیدا نیستند.

 

وی افزود: رد صلاحیت افراد برای کاندیداتوری در یکی از مراجع هیأت نظارت، هیأت اجرایی و شورای نگهبان می تواند ضربه ای به نظام تلقی شود، چرا که دیدگاه برخی به این شکل است که نظام آنها را رد کرده، در حالی که اینچنین نیست و آنها شرایط لازم برای ورود به مجلس را نداشته اند.

 

حجت الاسلام قاسمی با تأکید بر این که نفس تعدد ثبت نام کنندگان در انتخابات پسندیده نیست، گفت: شورای نگهبان باید از حق مردم در تأیید یا رد افراد دفاع کند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا با یادآوری فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رأی مردم، ابراز کرد: فقهای شورای نگهبان تا کنون نشان داده اند بر اساس موارد احراز شده تصمیم گرفته اند و در برخی مواقع نیز افرادی تأیید شده اند که برای نظام مشکلاتی را به بار آورده اند.

 

وی با تأکید بر این که وظیفه شرعی و قانونی شورای نگهبان رد صلاحیت افرادی است که می توانند برای نظام مشکل آفرین شوند، گفت: در تأیید یا رد افراد نباید مسؤولیت و یا وابستگی آنها به افراد شاخص مدنظر باشد.

 

به گفته وی، تأیید افراد مشکل دار مصداق تعدی به حق الناس است و اگر چنین کاری انجام شود، مردم از آنها مطالبه خواهند کرد، چرا که حق مردم است و قابل بخشش نیست.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که افرادی که دارای صلاحیت اخلاقی، تقوایی و اقتصادی نیستند نباید مسؤولیت بگیرند، گفت: جلوگیری از ورود چنین افرادی، جامعه را از ضربات احتمالی مصون می دارد./1307/303/ب1

ارسال نظرات