۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۱۰۹۹۹
کارشناس دینی:

تأمین آرامش کانون خانواده بر عهده زنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: زن در اسلام مظهر ایجاد آرامش و عشق در محیط خانه است و اسلام برای اینکه بتواند آرامش و عشق را به وسیله مادر و زن در خانه حفظ کند، وظیفه سنگین تأمین معاش را از دوش زن برداشته و زن را مظهر آرامش مرد معرفی می‌کند
فرزند آوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی پور عصر امروز در برنامه خانه مهر از رادیو معارف با بیان اینکه در اسلام ازدواج یکی از مهم‌ترین سنت‌های نبوی عنوان شده است، گفت:رسول خدا(ص) می‌فرمایند که هیچ چیز در نزد خداوند محبوب‌تر از این نیست که زن یک لیوان آب به شوهرش بدهد.

 

وی افزود: این حدیث نشان می‌دهد که خداوند عشق و محبتی را که در میان زن و شوهر جریان دارد خیلی دوست داشته و به همین خاطر پاداش بهشت را به زنی می‌دهد که در مقابل بد اخلاقی های شوهر خود صبور باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زن در اسلام مظهر ایجاد آرامش و عشق در محیط خانه است و اسلام برای اینکه بتواند آرامش و عشق را به وسیله مادر و زن در خانه حفظ کند، وظیفه سنگین تأمین معاش را از دوش زن برداشته و زن را مظهر آرامش مرد معرفی می‌کند و از زن می‌خواهد از لطافت های وجودی خود برای تحکیم بینان خانواده استفاده کند.

 

حجت الاسلام هادی پور با اشاره به اینکه خداوند با ولی قراردادن مرد بر زن زمینه تحکیم این آرامش را فراهم کرده است، گفت: همان گونه که مرد در امور خانه بر زن ولایت دارد در زمینه فرزندآوری هم بر زن ولایت داشته و زن در این زمینه طبق آیات و روایات باید از شوهرش اطاعت کند.

 

وی با بیان اینکه زن و شوهر همان گونه که در امور مختلف با هم همکاری دارند باید در زمنیه فرزندآوری و تربیت فرزند هم با هم همکاری داشته باشند، افزود: زن بدون کسب اجازه شوهرش نمی‌تواند فرزند خود را سقط کند و در این زمینه کسب اجازه از شوهر ضروری است و الا زن به جز گناه سقط جنین گناه کبیره دیگری نیز مرتکب شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در زمینه فرزند آوری اگر زن نمی‌خواهد صاحب فرزند شود تنها با کسب رضایت شوهرش می‌تواند این کار را انجام دهد.

 

حجت الاسلام هادی پور با بیان اینکه در اسلام فرزند میوه دل انسان خوانده شده است، گفت: امروزه بسیاری از زوج های جوان به بهانه مشکلات اقتصادی فرزند دار نمی‌شوند و می‌گویند باید اوضاع اقتصادی ما بهتر شود که باید در پاسخ به این زوج ها گفت: که روزی بچه به دست خداوند بوده و با آمدن فرزند خیر برکت زندگی زن و شوهر بیشتر می‌شود؛ ولی آنچه مهم است این بوده که پدر و مادری در فرزنددار شدن و تربیت فرزند موفق هستند که باهم در تربیت مشارکت داشته باشند./968/پ202/س

ارسال نظرات