۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۳۱۱۴۵۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، عزت و اقتدار نظام را افزایش می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، بصیرت و ولایت مداری را دو شاخص مهم برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات آتی دانست و گفت: بهترین معیار برای فرد اصلح در انتخابات آتی به ویژه در مجلس خبرگان رهبری، همان معیار و شاخص هایی است که رهبر معظم انقلاب تعیین می کنند.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد حسینیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فعالان سیاسی و فرهنگی شهرستان نور با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، حضور حداکثری مردم در این دو انتخابات را تعیین کننده دانست و گفت: به مشارکت گسترده مردم در هفتم اسفند ماه بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

 

وی انتخابات را مظهر و جلوه اراده مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: عدالت محوری، سلامت، پاکی و خدمت صادقانه از شرایط مهم برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام حسینیان بصیرت و ولایت مداری را دو شاخص مهم برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات آتی دانست و خاطرنشان کرد: بهترین معیار برای فرد اصلح در انتخابات آتی به ویژه در مجلس خبرگان رهبری، همان معیار و شاخص هایی که مقام معظم رهبری تعیین می کنند.

 

وی با بیان این که دشمن برای انتخابات آتی برنامه ریزی کرده است، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید هوشیار باشند تا فریب توطئه های دشمنان را نخورند و تنها در مسیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم می کنند گام بردارند، چون تنها راه سعادت و تعالی حقیقی همان است که ولی فقیه مشخص می کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که حضور گسترده لازمه خلق حماسه سیاسی است، اظهار داشت: همه مسؤولان و اقشار مختلف جامعه باید زمینه حضور پرشور مردم را پای صندوق های رای فراهم کنند. 

 

وی با بیان این که انتخابات یک فرصت مطلوب و مغتنم برای رشد سیاسی جامعه است و همه آحاد مردم می توانند از این فرصت به صورت اصولی بهره گیری کنند، بیان داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات یک راهبرد اساسی برای نظام است‌ و همه باید برای برگزاری این جشن باشکوه ملی تلاش مضاعف داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسینیان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را مظهر حماسه سیاسی و مظهر اقتدار نظام اسلامی نامیدند چراکه انتخابات آبروی نظام است و هیچکس نباید به خود اجازه دهد به آبروی نظام و ملت ایران لطمه ای وارد کند.

 

وی ادامه داد: مشروعیت سیاسی امروز یکی از منابع قدرت نرم است و شاخص‌ هایی همچون مشارکت سیاسی، مشروعیت، انسجام داخلی، یکپارچگی ملی، کارآیی دولت و حاکمیت قانون در لایه‌های داخلی می ‌تواند نقشی موثری در تولید قدرت نرم داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به اهمیت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیدا بیان داشت: نامزدها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند وهمانطور که در منشور اخلاق انتخاباتی توضیح داده شده ما مسلمان، شیعه و تابع مقررات هستیم.

 

وی گفت: اخلاق دینی حکم می کند تا حقوق دیگران را در همه جوانب به ویژه در عرصه انتخابات رعایت کنیم ولازمه آن،رعایت منشور اخلاق انتخابات دینی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: کاندید ها در رعایت اخلاق انتخاباتی از هر طریقی به دنبال کسب آرای بیشتر نیستند زیرا این نیز گذرا است و آنچه می ماند خلق پسندیده، اخلاق نیکو، صداقت در گفتار و رفتار است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نور گفت: نامزد های انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی ایران، نماینده مردم بزرگ ایران هستند و انتظار از نامزد های انتخاباتی در این نظام، رعایت معیار های اخلاقی است وباید آنچه خدا پسندانه است رعایت کنند تا شرمنده شهدا و مردم نشوند.

 

وی با اشاره به تأثیر حضور و هوشیاری مردم در صحنه انتخابات بیان داشت: با توجه به اینکه شورای نگهبان حداقل ملاک ها را در تأیید و معرفی افراد در نظر می گیرد، مردم باید فرد شایسته تر را انتخاب کنند و به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری معرفی کنند.

 

حجت الاسلام حسینیان در ادامه سخنان خود گفت: ملت بزرگ ایران باید معیار هایی که نشان دهنده شایستگی کاندیدا در انتخابات است را در نظر بگیرند و طبق آن معیارها فرد یا افرد مورد نظر را با هوشیاری انتخاب کنند تا هم به وظیفه مدنی خود عمل کرده باشند و هم مورد رضایت خداوند باشد.

 

وی افزود: همه باید گوش به فرمان رهبری باشیم و مسؤولان باید در این عرصه تلاش کنند تا بار دیگر در هفتم اسفند امسال شاهد خلق حماسه عظیم از سوی مردم غیور و آزاده ایران باشیم و با برگزاری انتخاباتی باشکوه، سبب حیرت و شگفتی جهانیان شویم./950/202/ب1

ارسال نظرات