۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۱۲۴۴۹
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

خون مظلومان منا، مقدمه فروریختن بت وهابیت و آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به فاجعه منا و هوشیاری و بیداری جهان اسلام بعد از این فاجعه، گفت: خون مظلومان منا، بتی را شکست که پست ترین فرهنگ و متحجرترین اندیشه را به نام توحید و قرآن و حرمین در جهان اسلام پراکنده بود.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در مراسم گرامیداشت شهید و مهاجر الی الله دکتر عباسعلی جوزی که صبح امروز در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، در بیان جایگاه صبر در دین اسلام، گفت: از مسائل بسیار مهم در دین اسلام که جایگاه بلندی دارا است، مقام صبر و صابران است.

 

وی با بیان روایتی از پیامبر که فرمودند ایمان دو تکه است، نیمی صبر و نیمی شکر، افزود: در باب جایگاه صبر حضرت علی(ع) در روایتی صبر در دین را همانند جایگاه سر در بدن بیان کرده اند که اگر کسی ادعای ایمان کند ولی صبر نداشته باشد، باید این اسلام را دفن کرد و اصل دینداری صبوری و استقامت است.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان آیه «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ»، تصریح کرد: یکی از سنت های الهی، آزمایش انسان ها است که خداوند در آیات مختلف به آن اشاره کرده است تا در سایه این آزمایشات جایگاه مسلمان واقعی از کسانی که تنها در میدان عمل، اهل شعار هستند، مشخص شود.

 

وی درباره درجات صبر بیان داشت: صبر بر معصیت، صبر بر طاعت و صبر بر مصیبت سه درجه صبر است که بالاتر از همه صبر بر معصیت است و اصل صبر ترک بر معصیت های الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد مشخصه بارز صبر را معرفت بیان داشت و تأکید کرد: برای سنجش صبر افراد باید معرفت آنان را بیازماییم انسان هر چه با معرفت تر باشد، میدان و دید وجودش گسترده تر می شود که مصداق بارز صابران که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است، پیامبران اولوالعزم هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: صابر کسی است که با معرفت باشد و توحید برایش حل شده باشد و در برابر تمام مصائب دنیا، جز توحید را نبیند و بزرگانی که اسوه صبر شده اند تنها در سایه معرفت بوده که از جمله این اسوه ها این شهید والامقام است که در تمام میدان های مختلف زندگی، تنها در مسیر توحید حرکت کرد.

 

صابران مفسران آیه انا لله و انا الیه راجعون هستند

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: صابران مفسران آیه انا لله و انا الیه راجعون هستند که در تمام صحنه ها تا آخرین لحظه ایستادند و یکی از مشکلات جوامع امروز، همین است که معنای واقعی این آیه را درک نکرده اند که این آیه پشتوانه همه ابتلائات و امتحانات الهی و حل کننده توحید است.

 

وی در ادامه به گوشه هایی از شخصیت این مهاجر الی الله اشاره کرد و درباره فاجعه منا، گفت: خون مظلومان منا، بتی را شکست که پست ترین فرهنگ و متحجرترین اندیشه را به نام توحید و قرآن و حرمین در جهان اسلام پراکنده بود و برای شکستن این بت ها باید خیلی ها فدا شوند.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه بیان داشت: خداوند این گونه رقم زده است که ابهت این بت ها در دل آنانی که با کلام و بیان نمی شد، متوجه این بت بزرگ شوند، بی رحمی ها و تکبر آل سعود و وهابیت را به چشم دیدند و با این خون ها کعبه آزاد خواهد شد.

 

وی این فاجعه دردناک را مقدمه فروریختن بت وهابیت و آل سعود و صهیونیست بیان کرد و افزود: در گذر زمان حتی در زمان پیامبر اکرم در میان بت هایی قرار داشت که ظهور اسلام آنان را نابود کرد و امروز باز چنین اتفاقی افتاده است که اگر عالم اسلام به هوش باشد، همین خون ها زمینه فروریختن بت وهابیت و آزادی حرمین شریفین را به دنبال خواهد داشت./1306/202/ب1

ارسال نظرات