۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۱۲۸۸۷
جنتی در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز:

بخش مهمی از بودجه فرهنگی به موضوع نماز اختصاص دارد/ نماز مهم‌ترین سلاح در مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نماز مهم ترین سلاح برای مبارزه با جنگ نرم است و می تواند نسل جوان را از بسیاری از گزندها و تهاجمات دشمن که از طریق ماهواره، شبکه های اجتماعی و امثال آن علیه فرهنگ دینی در تلاش هستند، مصون سازد.
علي جنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در آمفی تئاتر مرکزی دانشکاه بین المللی امام خمینی قزوین و با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد با بیان اینکه نماز دارای جایگاهی عظیم در جامعه است، گفت: نماز سرشار از روح عبودیت و بندگی است و کسی که آن را اقامه کند قلبش همواره آرام و پر از یاد خداوند خواهد بود.
 
وی ادامه داد: نمازگزار هیچ گاه احساس اضطراب و ناآرامی ندارد و راضی به تضییع حقوق دیگران نخواهد شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نماز محکم ترین ریشه الفت میان عبد و خداوند است، عنوان کرد: نماز افزون بر اینکه موجب بالیدن روح و آرامش دل می شود سبب پیوند خوردن بنده به عالم ملکوت نیز خواهد شد.  
 
وی با تاکید بر اینکه نمازگزار جامعه را به سعادت خواهد رساند، گفت: بارزترین نشانه در فرهنگ دینی و مرز مسلمانی نماز است که می تواند زمینه نفوذ را در جامعه مسدود کند.
 
جنتی با اشاره به ساز و کار موجود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: ابزاری چون سینما، نشریات، هنر و امثال آن می تواند در خدمت نماز قرار بگیرد و در مسیر نهادینه کردن فرهنگ نماز بهتر عمل کند.
 
این مقام مسؤول ادامه داد: در حال حاضر بخش مهمی از بودجه فرهنگی به موضوع نماز و فعالیت های مرتبط با آن اختصاص دارد چرا که اگر نماز در جامعه نهادینه شود بی شک هدف نهایی آن که نهادینه شدن فرهنگ نماز در بطن جامعه است، تحقق خواهخد یافت.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توجه و اهتمام جدی رهبری انقلاب در دو دهه گذشته بر ترویج فرهنگ دینی و نماز استوار بوده است، گفت: پیام های رهبر معظم انقلاب در اجلاس سالانه نماز این پشتوانه محکم را فراهم می کند که در مسیر نماز گام های بلندی برداشته شود.
 
وی افزود: نماز مهم ترین سلاح برای مبارزه با جنگ نرم است و می تواند نسل جوان را از بسیاری از گزندهای تهاجمات دشمن که از طریق ماهواره، شبکه های اجتماعی و امثال آن که علیه فرهنگ دینی در تلاش هستند مصون سازد.
 
جنتی با تاکید بر اینکه باید شرایط اقامه نماز در جای جای کشور فراهم شود، گفت: اینکه در برخی از ادارات و مکان های عمومی شاهد قرار دادن بخشی کوچک و مهجور برای اقامه نماز هستیبم در شأن اصل مهمی چون نماز نیست و باید این دیدگاه مورد تغییر قرار بگیرد.
 
این مقام مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: باید دستگاه های اجرایی همکاری و همیاری لازم را برای ترویج و تبیین هر چه بیشتر فرهنگ نماز داشته باشند تا بتوانیم در این مسیر موفقیت های بیشتری را به دست آوریم./955/203/ب1
ارسال نظرات