۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۱۳۰۴۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در راستای ترویج اسلام ناب به جهانیان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را یکی از کارهای ضروری در ترویج اسلام ناب به جهانیان عنوان کرد و گفت: باید بکوشیم که اسلام ناب در جهان فراگیر شود و تحقق این امر نیازمند بکارگیری فناوری های نوین است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با تأکید بر این که باید اسلام ناب با بهره گیری از فناوری های جدید به جهانیان معرفی شود، اظهار داشت: اگر ما تنها با شعار و الفاظ بسیار زیبا اما بی محتوا بخواهیم اسلام را به دنیا معرفی بکنیم، نه تنها خود و مردم را فریب داده ایم بلکه به اسلام و ارزش ها آسیب رسانده ایم.

 

وی با بیان این که فناوری یکی از مهم ترین راه ها برای معرفی اسلام ناب به جهانیان است، تصریح کرد: اسلام ناب، اسلامی است که در بردارنده معارف اهل بیت است و باید از طریق فناوری های جدید و دستاوردهای اطلاعاتی علمی و دانش بنیان و خلاقانه معرفی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را یکی از کارهای ضروری در ترویج اسلام به جهانیان عنوان کرد و گفت: باید بکوشیم که اسلام ناب در جهان فراگیر شود و تحقق این امر نیازمند بکارگیری فناوری های نوین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: جلسه های بسیاری زیادی برای راه اندازی این شبکه ملی برگزار شده است، اما تا کنون اقدامی قابل توجه در این مسیر صورت نگرفته است که می طلبد متولیان امر نسبت به این مسأله توجه ویژه داشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت ها و زمینه را برای استفاده به روز مردم از تسهیلات و خدمات به روز دنیا را در حوزه های مختلف مانند بانک، صنعت، تجارت و... را فراهم می کند.

 

بیش از 300 روستای چهارمحال و بختیاری به شبکه اینترنت پر سرعت متصل می شوند

در ادامه این نشست نیز مرتضی بلالی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر دسترسی به اینترنت پرسرعت در 170 روستای استان چهارمحال و بختیاری امکان پذیر است.

 

بلالی با بیان این که تعداد روستاهای استان چهارمحال و بختیاری که به شبکه اینترنت پر سرعت متصل می شوند افزایش پیدا می کند، اظهار داشت: بیش از 300 روستای استان چهارمحال و بختیاری در سال آینده به اینترنت متصل می شوند.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ایجاد شبکه های پایدار و امن در استان از اهداف اصلی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با این هدف در حال راه اندازی است./9457/202/ب1

ارسال نظرات