۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۳۱۳۱۱۱
استاد حوزه علمیه:

نقطه اتصال و وحدت عالم هستی مقام امامت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در احادیث و روایات بیان شده که بدون حضور امام جهان هستی و نظم آن در اثر ظلم انسان ها به یکدیگر از هم گسیخته می شود، گفت: آنچه وحدت را در عالم هستی ممکن کرده، مقام امامت است.
امامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم میرامامی، استاد حوزه علمیه بعد ازظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه وحدت در عالم هستی بر اساس مقام امامت ممکن شده است، گفت: امام کسی است که به واسطه جایگاه و مقامی که دارد در عالم ممکنات جمع اضداد با یکدیگر محقق شده و به وسیله امام است که هدایت چه در بعد غریزی و چه در بعد روحی و معنوی ممکن می شود.

 

وی افزود: حوزه ولایت امام به دلیل اذنی که از جانب خداوند دارد، بسیار وسیع است و نه تنها شامل ولایت بر انسان‌ها شده بلکه ولایت امام نسبت به تمام موجودات عالم چه جامدات، چه نباتات وچه انسان‌ها و جنییان و ملائکه را نیز در بر می‌گیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این حوزه وسیع ولایت موجب شده که امام نقطه اتصال عالم هستی باشد و در طول تاریخ شاهد هستیم در اعصاری که مقام امامت و ولایت به فراموشی سپرده شده جان و مال و ناموس مسلمانان در خطر قرار گرفته و امنیت و امکان توسعه از جوامع اسلامی و غیر اسلامی سلب شده است.

 

خانم میرامامی با تأکید بر اینکه در مرتبه پایین‌تر از مقام ولایت امام، ولایت فقیه جامع شرایط قرار گرفته است، اظهار کرد: این فقیه به دلیل جایگاه و اتصالی که نسبت به امامت دارد مانند امام البته در حوزه های محدود تر از امام صاحب مقام ولایت شده و اطاعت از او به عنوان وکیل امام واجب است.

 

وی ادامه داد: در جامعه کنونی دشمن برای اینکه مردم را با سنت و سیره انبیاء و رسول خاتم(ص) بیگانه کند، تصمیم گرفته همانطور که مقام امامت را از زندگی مردم حذف کرده، ولایت فقیه را هم از عرصه نظام هستی حذف کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر کشور ما در حساس‌ترین مقطع تاریخی قرار گرفته و مردم برای پیش گیری از فتنه های مختلف که حکومت اسلامی را تهدید می‌کند باید در انتخابات به ویژه انتخابات خبرگان رهبری نهایت دقت را به کار بندند، گفت: در شرایط کنونی دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه بوده و می‌خواهد با استفاده از این ترفند وحدت را در نظام از بین ببرد که این موضوع نیازمند هوشیاری همگان است.

 

خانم میر امامی یادآور شد: در شرایط کنونی معیار مردم برای انتخاب افراد شایسته ولایتمداری است و مردم باید بدانند اگر شخصی ولایتمدار و معتقد به ولایت ائمه وسیره انبیاء و همچنین معتقد به نظام مطلقه ولایت فقیه را انتخاب کنند نه تنها آینده نظام اسلامی را تأمین کرده‌اند بلکه از فتنه های پیچیده پیش رو هم جلوگیری خواهند کرد./968/202/ب2

ارسال نظرات