۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۱۳۳۲۲
حجت الاسلام حسینی:

انتخاب فرد اصلح بازوی توان‌افزای مدیریت کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که انتخاب فرد اصلح بازوی توان‌افزای مدیریت کشور است، گفت: اگر در انتخابات دقت نشود و افرادی انتخاب شوند که با ولی فقیه زاویه یا مشکل داشته باشند در این صورت آن ها بازوان مدیریت کشور نیستند و در جهت عکس عمل می کنند.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، استاد حوزه علمیه صبح امروز در جلسه صالحین که در محل نمازخانه دفتر  تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، به تفاوت‌های انتخابات در ایران و سایر کشورها و سیستم های مدیریت جهانی پرداخت.


وی در ابتدا با طرح این سؤال که در نظام دموکراسی حاکمیت اکثریت است یا خیر؟ گفت: سیستم های مدیریت جهانی به چهار نوع دیکتاتوری، حکومت یک نفر بر مردم، اریستوکراسی، حاکمیت طبقه ای خاص بر مردم که در نظام ایده‌آل به نظام مارکسیستی می‌رسد، تئوکراسی، حاکمیت کلیسا و در نهایت دموکراسی که تمامی کشورها به نوعی ادعای آن را داشته و در کنار حق بیان می شود، تقسیم بندی می شوند.


این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: دموکراسی بر اساس امونیست استوار است و هر انسان را آزاد می داند و هرکس مالک خود است، اما انسان مدنی است و انفرادی نیست و نیازمند قانون است و این قانون، مدنیت است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه حکومت فرمانفرمایی است و حاکمیت عقلانی است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان اکثریت را دلیل بر حقانیت دانست چرا که در یک مثال کوتاه می‌توان به این مسأله رسید که اگر 50 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند و 26 درصد به اکثریت رای دهند در این صورت اگر 2 سوم نمایندگان در مجلس حاضر باشند 18 درصد اکثریت را بر عهده می گیرند و قانونی که تصویب می شود نظر 9 درصد اکثریت بر آن  جاری است.


با این مثال کوتاه می‌توان متوجه شد که اکثریت نمی توانند ملاک باشند و اینجاست که امام خمینی (ره) می فرمایند ملاک در جمهوری اسلامی ولایت فقیه است.


حجت الاسلام حسینی اطیعو ا... و اطیعو الرسول را ائمه و اهل بیت دانست و تاکید کرد: طبق آیات و روایات و عدله محکم و قانونی در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) حجت خدا بر روی زمین ولی فقیه است و اوست که حجت را بر ما جاری و ساری می کند.


وی بیان داشت: اگر در انتخابات دقت نشود و افرادی انتخاب شوند که با ولی فقیه زاویه یا مشکل داشته باشند در این صورت آن ها بازوان مدیریت کشور نیستند و در جهت عکس عمل می کنند.


استاد حوزه علمیه انتصاب فرد به بزرگ، عارف، مجاهد و شهید را دلیلی بر تایید وی ندانست و تقوا، دیانت و علم را حکم عقلانی دانست و افزود: در تاریخ بزرگانی داشته ایم که فرزندانشان اسوه بداخلاقی و کسر شان آن ها بوده اند و به دیروز و امروز وابسته نیست ، فرزند حضرت آدم ، فرزند حضرت نوح، برادران حضرت یوسف و فرزندان حضرت یعقوب نمونه هایی است تا مردم بدانند نسبت، حجتی بر بزرگی فرد نیست.


حجت الاسلام حسینی در پایان به سخن امام (ره) اشاره و تاکید کرد: امام خمینی (ره) نمونه بارز برخورد با تفرقه افکنی و جدایی دین از سیایت بود و همواره بر این جمله تاکید داشتند که جمهوری اسلامی کامل است نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم.


گفتنیا است، این جلسه با حضور پژوهشگران، دانش پژوهان، اساتید و پرسنل دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد./859/202/ب2

ارسال نظرات