۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۱۴۴۸۴
کارشناس مسائل دینی:

ایستادگی ملت ایران مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران در برابر شرق و غرب، گفت: ایستادگی و صلابت ملت ایران عاملی در پیروزی انقلاب اسلامی است.
جمهوري اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید حمدان موسوی، کارشناس مسائل دینی در حاشیه آغاز جشن های پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شعرا، بزرگان و مسؤولان در شهر الهایی اهواز برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و خیرمقدم گویی به حضار گفت: استان خوزستان به عنوان دروازه شیعه مملو از علما، بزرگان و دلاوران پیرو ولایت اهل بیت و امام علی(ع) است.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به آیه «انی جاعل فی الارض خلیفه فإذا سویته و نفخت فیه من روحی فقعوا له ساجدین» گفت: خلیفه در این آیه حضرت آدم پدر همه انسان ها بوده و تقوا عامل تفاوت انسان ها از یکدیگر و انسان بی بهره از عقل نسبت به شناخت خداوند عاجز است.

 

وی با بیان این که انسان به واسطه عقل مورد محاسبه قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: به واسطه عقل، خداوند حضرت آدم را مسؤول و مورد بازخواست قرار داده و علم به همه اشیا را نیز به وی آموخته و این علوم نسل به نسل در میان انبیا منتقل شده و سپس به پیامبراکرم(ص) رسید.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حمدان موسوی با بیان این که پس از پیامبر اکرم(ص) این علم به اهل بیت آن حضرت به ویژه امام علی(ع) منتقل شد، افزود: امام علی(ع) در موارد متعددی به این علم اشاره و دیگران را به استفاده از علم الهی ودیعه قرار داده شده در نزد خود دعوت کرد.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که در بحث خلافت نیز چنین تسلسلی صورت گرفته و در نهایت خلافت به اهل بیت و در رأس آنها امام علی(ع) رسیده است، ابرازداشت: پس از شهادت اهل بیت، امام زمان(عج) خلیفه خدا در روی زمین بوده و ایشان از احتراماتی که برای علمای دین و جانشینان وی صورت می گیرد، خوشحال هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حمدان موسوی با بیان این که علمای پاسدار دین، از سوی امام زمان(عج) تعیین شده اند، خاطرنشان کرد: احترام به علما و بهره گیری از آموزه های دینی آنها به واسطه تعیین آنها از سوی آن حضرت به عنوان ولی و جانشین است و پیروی از آنها را خواستار شد.

 

وی در ادامه با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی و برکات انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایجاد شده به واسطه آن و نقش ملت ایران در تحقق این خاسته گفت: مردم شجاع و غیور ایران با ایستادگی و صلابت و صبر در برابر دشمنان در شرق و غرب همچون امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که انقلاب اسلامی افزون بر مردم، برای علما و بزرگان و رهبر معظم انقلاب پیروزی و نصرت محسوب می شود، ادامه داد: امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی شخصیتی بی بدیل و شجاع و در برگیرنده همه صفت های انسان های نیک و والا از جمله در زمینه علم و ادب است./9456/202/ب2

ارسال نظرات