۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۱۴۵۸۹
کارشناس رسانه:

استراتژی دشمن از جنگ با سلاح به کمرنگ کردن ارزش های اسلامی تغییر کرده است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه، قیام مردم ایران در سال 57 و ایستادگی و استکبار ستیزی ملت ایران را متاثر از حماسه امام حسین(ع) در روز عاشورا دانست و گفت: به عقیده دشمنان، امروز نبرد علیه اسلام با کشتن مسلمانان میسر نیست و باید به جای سلاح جنگی به سراغ مباحث فرهنگی و کمرنگ کردن ارزش های اسلامی بروند.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی قیصریان، کارشناس رسانه، عصر امروز درجلسه ای با عنوان "نهضت روشنگری" در خیابان کاوه اصفهان، گفت: کشورهای غربی و پیشرفته معمولاً در حوزه مردم شناسی خیلی قوی کار می کنند، در بین کشورهای مختلف دنیا کشور ما از اهمیت بالایی جهت کارکردن در حوزه مردم شناسی برخوردار است، یکی از جدی ترین کارهایی که اخیرا در حوزه مردم شناسی در کشور ما انجام شد مستند "روزی روزگاری ایران" است.

 

وی ادامه داد: این مستند، کار شبکه BBC4 است که در سال 85 گروه مستند ساز این شبکه وارد کشور ما شدند و همراه گروهی از مردم ایران که برای زیارت امام حسین(ع) عازم کربلا بودند حرکت کردند و با افراد مختلف در این کاروان مصاحبه کردند و عشق و علاقه بسیار زیاد مردم ایران به امام حسین(ع) را مشاهده کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مستند سازان و عوامل آن به این نتیجه رسیدند که اگر مردم ایران در سال 57 انقلاب کردند و حکومت جمهوری اسلامی را در کشور مستقر کردند، این انقلاب و قیام مردم در آن سال متأثر از حماسه امام حسین(ع) در عاشورا بود، هم چنین استقامت و ایثار و ایستادگی مردم در 8 سال دفاع مقدس مرهون حماسه امام حسین(ع) در عاشورا بود.

 

حجت الاسلام قیصریان اظهار داشت: در حال حاضر نیز ایستادگی و مواضع ضد صهیونیستی ایران در برابر استکبار تاثیر گرفته از همان قیام امام حسین (ع) در سال 61 هجری است، بنابراین آن ها به این نتیجه رسیدند که امروز نبرد علیه اسلام با کشتن مسلمانان میسر نیست و باید به جای بمب و سلاح جنگی به سراغ دامن های کوتاه و مباحث فرهنگی و در اصطلاح جنگ نرم بروند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: جنگ امروز ما با دشمن جنگ نرم است، از مهم ترین ابزار در این کارزار ابزار "رسانه" است و یکی از انواع رسانه، شبکه های مجازی است، دشمنان ما را در زمینه های اقتصادی و نظامی و پزشکی تحریم کردند ولی در زمینه اینترنت و تکنولوژی های فضای مجازی ما را تحریم نمی کنند، مایکروسافت ایران را در ویندوز تحریم کرده ولی در زمینه شبکه های اجتماعی تحریم نکرده است و این ها جای تامل دارد.

 

کارشناس رسانه گفت: امروز هیچ شبکه مجازی نداریم که علیه آمریکا باشد، یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی "واتس آپ" است که از سوی مارک زاکربرک خریداری شد که در حال حاضر رتبه اول موثرترین صهیونیست را کسب کرده است، نکته جالب این است که مارک زاکربرک  19میلیارد دلار برنامه واتس اپ را خریداری کرد ولی  تمام خدمات آن برای کاربران رایگان است و روزانه 550 میلیون کاربر فعال دارد.

 

حجت الاسلام قیصریان بیان داشت: متاسفانه امروز زندگی ما به شدت رسانه ای شده است و به شدت مصرف کننده هستیم ولی مصرف ما در زمینه های مفید نیست، در حال حاضر شبکه های اجتماعی مجازی بیش از 30 مورد ظرفیت برای کاربران فراهم کرده است در حالی که ما فقط از5 یا 6 مورد آن استفاده می کنیم.

 

میزان تخریب ذهنی اعتیاد اینترنتی از مواد مخدر بیشتر است

وی با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی مجازی گفت: یکی از آسیب های جدی این شبکه ها، اعتیاد اینترنتی است که پرخاشگری و خشونت را به همراه دارد و طبق گفته روانشناسان میزان تخریب ذهنی اعتیاد اینترنتی از مواد مخدر بیشتر است، از دیگر آسیب های آن می توان به گوشه گیری و انزواطلبی و در نهایت افسردگی کاربران اشاره کرد، در حالی که یکی از نیازهای بشر زندگی اجتماعی و دور هم بودن است.

 

کارشناس رسانه توضیح داد: دسترسی کامل به تمام اطلاعات تلفن همراه کاربران از دیگر آسیب های شبکه های اجتماعی مجازی است که اکثر کاربران بدون توجه به این نکته این برنامه ها را نصب کرده و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را روی تلفن همراه ذخیره می کنند و متاسفانه با این کار زمینه سوء استفاده افراد سود جو را فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام قیصریان در پایان گفت: شبکه های اجتماعی مجازی یا مستقیما صهیونیستی هستند یا با واسطه به صهیونیست ها متصل می شوند، سواد رسانه ای یعنی این که اگر ما به این برنامه ها نیاز پیدا کردیم، ورودمان به این شبکه های مجازی عالمانه باشد و از تمام آسیب های آن اطلاع داشته باشیم، هم چنین ورود هدفمند داشته باشیم و بدون هدف و صرفا به خاطر همرنگ جماعت شدن وارد این شبکه ها نشویم./869/202/ب1

ارسال نظرات