۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۱۵۴۱۸
صفار هرندی در اصفهان:

هرکجا مسؤولان نیروهای مؤمن و انقلابی را مورد هجمه قرار دادند باید ظن به نفوذ داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابعاد گسترده نفوذ دشمن در کشور گفت: دشمن به دنبال نفوذ در اشخاص مرثر در انقلاب اسلامی و مسؤولان کشور است، نفوذ موجب شد آیت الله منتظری در برابر امام خمینی قرار بگیرد، استفاده از مشاورن نفوذی برای مسؤولان هم از برنامه‌های دشمن است.
دکتر محمدحسين صفارهرندي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدحسین صفارهرندی، شامگاه امروز در مدرسه علمیه ولی عصر اصفهان، با اشاره به تسلط قدرت‌های استکباری بر کشور در زمان پیش از انقلاب گفت: در اواخر دوره رضاخان بنابر درخواست ایران مستشاران غربی در کنار وزرا قرار گرفتند تا به آنها مشاوره بدهند و بر آنها نظارت کنند.

 

وی با اشاره به نفوذ گسترده فراماسونری و افراد فراماسون در کشور و تصدی پست‌های کلیدی و حساس و مهم کشور تصریح کرد: فرقه بهائیت و افراد بهائی نیز که ارتباطی تنگاتنگ و نزدیک با رژیم صهیونیستی داشتند در دربار پهلوی نفوذ زیادی داشتند و آنها نیز پست‌های مهمی نظیر نخست وزیری را به دست گرفتند و در راستای خدمت به اربابان خود قدم برداشتند و اینگونه بود که فقط در ظاهر اداره کشور در اختیار ایرانیان قرار داشت.

 

این فعال فرهنگی و سیاسی خاطرنشان کرد: شاه حکم ژاندارم و حافظ منافع آمریکا در منطقه را داشت، پس از انقلاب اسلامی دیگر این امتیاز بزرگ و مؤثر از دست آمریکا رفته بود و آنها تلاش کردند از طریق نفوذ در کشور و بین مسؤولان به منافع و اهداف خود برسند.

 

ذهن بازرگان در فضایی برخلاف اهداف انقلاب بود

صفارهرندی با اشاره به تأکید امام خمینی بر تدین مهندس بازرگان و تلاش‌های وی برای انقلاب اسلامی اظهار کرد: ذهن بازرگان در فضایی بود برخلاف انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان‌های انقلاب، تفکر وی در چارچوب مشخصی شکل گرفته بود و تعلق خاصی به استعمار داشت و امید داشت به سمت کدخدا، در دولت موقت بازرگان شاهد بودیم با کسانی مواجه هستیم که تعلق خاطر به غرب دارند و تفکراتشان انقلابی نیست و رنگ و بوی غربی دارد.

 

وی سقوط دولت بازرگان پس از تسخیر لانه جاسوسی را ضربه مهمی به جریان نفوذ غرب دانست و تصریح کرد: غرب به نفوذی‌های دولت بازرگان امیدوار بود، از اسناد لانه جاسوسی مشخص شد که سخنگوی دولت بازرگان همه اسرار کشور را در اختیار لانه جاسوسی آمریکا قرار می‌داده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام استعفای دولت موقت را موجب تغییر معادلات منطقه برخلاف خواسته‌ها و امیال آمریکا ذکر کرد و افزود: کسانی که چشم به رابطه با کدخدا دارند لزوما خائن نیستند ولی تفکرشان انقلابی نیست بلکه آنها معتقد هستند که مدیریت جهان در اختیار کدخدا است و باید مدیریت همه چیز را به او سپرد و خودمان را با کدخدا و سیستم مدیریتی او تنظیم کنیم، این تفکر حاصل به قدرت رسیدن جریان نفوذ در یک کشور است.

 

صفارهرندی محصول شرایط موجود در ابتدای کشور و دولت موقت را شکل گیری یک مجلس انقلابی برشمرد و ابراز کرد: مجلس یک روح تازه گرفت و جریان انقلابی مجلس در برابر جریان تفکر وابسته موجود در مجلس قرار گرفت، در آن زمان شاهد ترور‌ها و بمب‌گذاری‌ها توسط جریان وابسطه و دشمنان پس ناکامی در نفوذ سیاسی در کشور رخ داد.

 

وی ادامه داد: پس از آن نفوذ نظامی از طریق جنگ تحمیلی و صدام حسین علیه کشور ما شکل گرفت که در آن نیز با بلوغ نیروهای انقلابی و رشد توانایی‌ها و استعدادهای آنها دشمن ناکام ماند، دشمن پس از این ناکامی‌ها تصمیم به نفوذ در افراد مؤثر و تأثیرگذار در انقلاب و کشور گرفت و تلاش کرد تا در کسانی که مدیریت کشور را بر عهده دارند نفوذ کند.

 

نفوذ آیت الله منتظری را در برابر امام خمینی قرار داد

معاون راهبردی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیشینه و سابقه درخشان آیت الله منتظری گفت: وی زمانی قائم مقام امام خمینی بود اما پروژه نفوذ دشمن کار را به جایی رساند که امام خمینی او را برکنار کرد چرا که مواضع آیت الله منتظری برخلاف و در مقابل امام خمینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود، امام به وی وجود افراد نفوذی در بیتش را گوشزد ولی با بی توجهی آیت الله منتظری کار تا جایی پیش رفت که فتاوا و سخنرانی‌های وی در رادیو اسرائیل پخش می‌شد و دشمن چشم امید داشت به تأثیر آیت الله منتظری بر مردم برای پیشبرد اهدافش در راستای نفوذ در کشور.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دادن مشاوران تأثیرگذار بر نخبگان و مسؤولان نظام را از اهداف دشمن در رستای پروژه نفوذ ذکر کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در زمینه نفوذ در دستور کار غرب قرار داشت چاپ و نشر کتاب‌هایی با مضامین شبهه افکن و ایجاد تردید از این طریق در اهداف و آرمان‌های نظام است، دشمن امروزه به دنبال استحاله فرهنگی و نفوذ فرهنگی است تا بتواند در زمینه‌های دیگر نفوذ کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: حرف‌ها و تفکرات افرادی که از نیروهای انقلاب بوده‌اند تغییر کرده است و برخلاف سابق شده است و مواضعی خلاف گذشته خود اتخاذ می کنند، این مسأله نشان از نفوذ دارد، کنار رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام فردی به عنوان مشاور قرار داشت که نمی‌توانست نفرت خود را از امام خمینی پنهان کند و رسما به امام توهین می‌کرد، عبدالحسین هراتی مشاور آقای هاشمی در نامه‌ای که به کروبی در ایام فتنه نوشت توهین‌ها و نسبت‌های ناروایی به امام نسبت داد و انتصاب جنین شخصی به عنوان مشاور آقای هاشمی بیانگر نفوذ دشمن است.

 

صفار هرندی با اشاره به دستگیری عبدالحسین هراتی اظهار کرد: این یک نفر دستگیر شد اما از کجا می‌توان فهمید که دیگر اشخاص نفوذی در بین مسؤولان و به عنوان مشاوین و دستیاران مسؤولان در حال فعالیت نیستند؟ هرکجا که مسؤولان به حمایت از دشمن و اهداف دشمن پرداختند و نیروهای متعهد و مومن و انقلابی داخلی را مورد هجمه قرار دادند باید باید به این نفوذ ظن پیدا کرد./1304/پ201/ج

 

ارسال نظرات