۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۳۱۵۸۳۶
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

انقلاب اسلامی ایران ادای دینِ مردم ایران به قرآن و اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: وظیفه امروز ما نسبت به صیانت از نظام و انقلاب اسلامی تنها از راه توسعه امور معنوی در جامعه محقق خواهد شد.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در آستانه سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در محفل قرآنی که در شهرستان کوهپایه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با ابعاد و وسعت و گستره جغرافیای ایران شکل گرفت و بعد، شعاع آن عالم را فرا گرفت و دِینِ و بدهی مردم ایران نسبت به قرآن و اسلام بود.

 

 

وی با اشاره به این که خداوند در راستای هدایت بشر قرآن را ارسال فرموده، گفت: خداوند از قرآن به کتاب مبین یاد می کند یعنی کتابی که تبیین کننده آن چه مورد نیاز بشر برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

 

 

حجت الاسلام قطبی عنوان کرد: خداوند با ارسال نبی مکرم و ائمه اطهار(ع) که از ایشان به امام مبین یاد شده، خواسته تا در جامعه، دین مبین حکم فرما شود.

 

 

وی گفت: اگر بخواهیم دین مبین حکم فرما شود، باید مفاهیم اسلام در جامعه پیاده شده و حکومت قرآنی شود.

 

 

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن ادامه داد: از نظر قرآن حکومتی قرآنی است که حاکم آن مشروعیت داشته باشد نه حاکمی که اهل ظلم و جور باشد و مردم ایران به این نتیجه رسیدند باید تحت رهبری ولی فقیه حرکت کنند و حکومت را به سمت حکومت قرآنی پیش ببرند.

 

 

وی افزود: امروز شعاع انقلاب اسلامی ایران در تمام نقاط دنیا ساطع شده و خیلی ها خواستند مانع تابش این نور شوند و این کار امکان پذیر نخواهد بود چرا که خود خداوند در آیه 8 سوره صف می فرماید: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند.

 

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امروز من و شما دِینِ دیگری نسبت به این نظام و انقلاب و قرآن داریم و آن عبارت است از صیانت از دستاوردهای به دست آمده از این انقلاب است.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه ما در اشاعه فرهنگ قرآنی عبارت است از برپایی کرسی های تلاوت، قرائت، تدبر در قرآن، عمل به آن و تلاش برای خروج از مهجوریت قرآن است.

 

 

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن در پایان گفت: وظیفه امروز ما نسبت به صیانت از  نظام و انقلاب اسلامی تنها از راه توسعه امور معنوی در جامعه محقق خواهد شد./939/102/ب1

ارسال نظرات