۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۱۷۶۷۰

موفقیت طرح امین در مدارس قم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا(س) از موفقیت طرح امین در مدارس ابتدایی قم خبر داد، گفت: در این طرح دانش آموزان به جای بهره مندی از مشاوره های کارشناسان مدارس از مشاوره های دینی و علمی مبلغان دینی بهره می شوند.
مدارس امين

خانم زهره عزیزی، مدیرکل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعة الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن، آموزش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان در مدرسه‌ها است، گفت:در همین راستا حوزه علمیه با همکاری آموزش و پرورش اقدام به اجرای طرح امین در مدارس کشور کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه مدرسه امین مدرسه ای است مانند مدرسه های عادی که مشمول برنامه های درسی و آیین نامه های اجرایی آموزش و پرورش می شود، گفت: تفاوت این مدرسه‌ها با سایر مدرسه‌ها در این است که این مدرسه‌ها به صورت نمونه و الگو با مدیریت تبلیغی، تربیتی و فرهنگی و هیأت امنای مورد تایید حوزه علمیه، فعالیت می کند.


مدیر کل اداره تبلیغ و ارتباطات جامعة الزهرا(س) با تأکید بر هماهنگی بیشتر با آموزش و پرورش برای اعزام مبلغان به مدرسه‌ها تصریح کرد: باقی ماندن مبلغان در مدارس به مدت چند سال که درخواست برخی مدیران است، دارای فوایدی است اما گاهی بر اساس توانمندی هایی که مبلغ دارد، نیاز به جابجایی در مدرسه‌ها امین ضروری خواهد بود.

 

خانم عزیزی با اشاره به اینکه تعامل و عدم تضاد میان مدیر مدرسه و مبلغ موجب پیشرفت بهتر کار آن‌ها می شود، ادامه داد: در بازدیدی هایی که از مدرسه‌ها طرح امین به عمل آمده مشخص شده که مبلغان دینی در جلب اعتماد دانش آموزان، اثر گذاری بر نوع پوشش و حضور به‌موقع آن‌ها در نماز جماعت تآثیر بسیاری چشمگیری داشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح در مدرسه‌ها ابتدایی انجام می شود، گفت: امید است که در سال آینده این طرح به صورت منسجم در مدرسه‌ها متوسطه نیز در سراسر کشور انجام شود.

 

مدیر کل اداره ارتباطات و تبلیغات جامعة الزهرا(س) با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات خانواده های دانش آموزان در مقاطع متوسطه بیشتر است، ادامه داد: اگر طرح امین در مدارس متوسطه و به صورت پیوسته و ادامه دار باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

خانم عزیزی یادآور شد: نیروهای مبلغ با دلسوزی تمام کار می کنند و نیروهای مشاور مذهبی، سوز طلبگی و عشق دینی دارند به همین دلیل نتیجه کار آن‌ها بهتر از مشاوران آموزش و پرورش است که در مدارس حضور دارند./968/ت302/ی

ارسال نظرات