۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۱۷۷۷۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره عملی حضرت فاطمه منشوری برای بانوان جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران زندگی حضرت فاطمه‌(س) را بهترین الگو برای خانواده‌ها دانست و گفت: اگر امروز زنان به دنبال شیرینی زندگی هستند، باید آن را در چشمه‌های پر از معنویت عبادت و بندگی بیابند.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت اسلام مهدی خوبانی، مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در نشست بصیرت فاطمی که با حضور جمعی از بانوان در این شهرستان برگزار شد با بیان این که شناخت ما نسبت به شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) هنوز کامل نیست، گفت: شناخت، لازمه تبیین شخصیت این بانوی نمونه اسلام است که نگاهی کوتاه به کلام پیامبر و اهل بیت(ع) در این باره حضرت زهرا(س) شناخت ما را نسبت به ایشان تقویت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به این که رفتار و منش حضرت فاطمه(س) می تواند الگویی بارز برای همگان باشد، افزود: این بانوی نمونه اسلام همچون شمعی بود که خود را فدای پدر و مادرش می کرد و این ویژگی ها باید مورد توجه نسل جوان جامعه ما قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که رفتار فاطمه(س) به عنوان یک زن در خانه به گونه‌ای بود که احساس آرامش را به علی(ع) منتقل می کرد، ادامه داد: ایشان در خانه‌ای بدون مادیات و جاذبه‌های دنیوی توانست عشق واقعی را به اثبات برساند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیعه فرهنگ خود را مدیون حضرت زهرا(س) هست، افزود: اگر ما شعیه هستیم مدیون مبارزات و سخنرانی های شیوا بلیغ و مستدل حضرت در در دفاع از اسلام ناب محمدی  است.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که حضرت فاطمه(س) شهیده دفاع از ولایت و امامت است، افزود: همه ما باید با همه توان از ولایت دفاع کنیم.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که فرهنگ فاطمی باید در متن زندگی مردم نهادینه شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ جامعه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فاطمی شود. 

 

وی با اشاره به این که زندگی حضرت فاطمه(س) در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی حماسه است، ادامه داد: خطبه فدکیه آن بانوی بزرگ اسلام بهترین منشور برای دفاع از حریم ولایت در جامعه است.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که متأسفانه امروز توجه بیش از اندازه به زندگی مادی، خلأ معنوی را در زندگی به ارمغان آورده است، افزود: تا زمانی که این خلأ معنوی در زندگی حاکم باشد، جاذبه‌های دنیایی معنا پیدا نخواهد کرد.

 

وی زندگی حضرت فاطمه‌(س) را بهترین الگو برای خانواده‌ها دانست و گفت: اگر امروز زنان به دنبال شیرینی زندگی هستند، باید آن را در چشمه‌های پر از معنویت عبادت و بندگی بیابند و این مسأله در زندگی فاطمه(س) متجلی شده بود.

 

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود نقش تربیتی حضرت زهرا(س) را به عنوان یک مادر بسیار کلیدی بر‌شمرد و ادامه داد: در روز 14 شعبان فرزندان را برای شب زنده‌داری آماده می‌کرد و درباره عظمت این شب با آنان سخن می‌گفت و اهمیت همنشینی با خداوند را برایشان بازگو می کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، شکل دهی روح و جان فرزندان را هدف دخت نبی مکرم اسلام ذکر و تصریح کرد: مادران باید از حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند و وقت خود را برای فرزندان که مهم ترین هدیه خداوند هستند، بگذارند.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که حضرت فاطمه(س) اسوه و الگویی برای همه جهانیان است، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) او را به عنوان الگو و اسوه خویش معرفی کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر، ولایت مداری را از مهم ترین ویژگی های حضرت زهرا (س) نام برد و با بیان این که ایشان شهید را ولایت هستند، ادامه داد: تمام خطبه ها، سخنرانی ها و حضور ایشان در مسجد بر‌خاسته از ولایت مداری ایشان بود.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که حضرت فاطمه(س) در پاسداری از حریم ولایت تا پای جان ایستادگی کرد، افزود: دفاع فاطمه(س) از علی(ع) دفاع از همسر نبود بلکه دفاع از ولی و حجت خدا بود.

 

وی با بیان این که زن به عنوان یک عنصر فعال می تواند در جامعه نقش آفرینی کند، اظهار داشت: در تاریخ اسلام زنانی همچون فاطمه(س) در عرصه اجتماعی وظیفه خود را به درستی انجام دادند.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به رویکرد حضرت فاطمه(س) برای چگونگی ورود به عرصه های اجتمایی، تصریح کرد: ایشان وقتی احساس می کند که باید وارد اجتماع شود، حجاب و عفاف خود را رعایت کرده و با نهایت عفت به مسجد رفته و خطبه می‌خواند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت فاطمه(س) از نوع بشر بودند و به این مقام رسیدند، اظهار داشت: زنان جامعه اسلامی نیز با تلاش و دعا و نیایش می‌توانند به حضرت زهرا(س) نزدیک شوند و فرهنگ زهرایی را منتشر کنند./1317/202/ب1

ارسال نظرات