۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۷۹۱۸
امام جمعه موقت اصفهان:

حج تبلور اقتدار امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حج تبلور اقتدار امت اسلامی است، گفت: حج سرشار از فلسفه و حکمت است؛ عبادتی در بُعد فردی انسان ساز و در بعُد اجتماعی اقتدار بخش به امت اسلام است.
حجت الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گویی عنوان کرد: علاقه مندان فراوانی از میان مردم ما سالها در انتظار مُشَرف شدن به حج تمتع هستند و این امر نشانه اهمیت حج برای ملت ایران است.

 

وی با بیان اینکه حج تبلور اقتدار امت اسلامی است، گفت: حج سرشار از فلسفه و حکمت است؛ عبادتی در بُعد فردی انسان ساز و در بعُد اجتماعی اقتدار بخش به امت اسلام است.

 

امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد نسبت به کسانی که اصل حج را زیر سؤال می برند به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند«اگر کسی به اندازه کوه ابوقبیس طلا و نقره داشته باشد و همه را در راه خدا انفاق کند، جای حج را نمی گیرد».

 

وی عنوان کرد: حج فریضه ای است که هیچ گاه نمی توان با عبادت دیگر، آن را به فراموشی سپرد؛ لذا باید این فریضه هر ساله باشکوه در سرزمین وحی برگزار شود؛ البته امنیت برگزاری این فریضه نیز مسئله مهمی ست.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به مشکلات دنیای اسلام گفت: در موسم حج امت اسلامی از فرق و مذاهب گوناگون برای انجام این فریضه الهی به مکه می آیند و چه فرصتی بهتر از موسم حج تا در سایه کنگره حج، دلها و قلوب به یکدیگر نزدیک تر شود.

 

وی گفت: حج موجب تقویت مشترکات مسلمانان شده و از نزدیک با یکدیگر آشنا می شوند و می تواند بسیاری از شایعه ها و تبلیغات دشمنان را خنثی کند و برادری ها را استحکام ببخشد.

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: معنویت از جمله ویژگی های فریضه حج است؛ این معنویت موجب خودسازی و تقویت ایمان حاجیان می شود، لذا کسانی که این توفیق را به دست می آورند، باید از لحظات حضور در سرزمین وحی بهترین استفاده را داشته باشند./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات